درمان طب
درمان طب

قرص جینسینگ وبررسی فواید و عوارض برای خانمهاو آقایان؛ لاغری و قاعدگی و قوای جنسی

جنسینگ از گونه گیاهان همیشه سبز است که از قرن ها پیش در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می گرفته است؛ بر اساس باور قدیمی این گیاه برای سلامت بدن بسیار مفید بوده و می تواند علائم ناشی از پیری و افزایش سن را کاهش دهد.

خاستگاه جنسینگ، آمریکای شمالی و شمال شرق آسیا است و از ریشه خشک شده آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش قند خون، کاهش کلسترول، درمان اختلالات جنسی مردان و کاهش وزن استفاده می شود. امروزه جنسینگ برای تهیه نوشیدنی های انرژی زا، محصولات آرایشی و بهداشتی و دمنوش های گیاهی نیز کاربرد دارد. در ادامه به فواید و خواص قرص جینسینگ پرداخته می شود.

قرص جینسینگ  و چه کاربردی دارد

قرص جینسینگ چیست و چه کاربردی دارد؟
  1. قرص جنسینگ یک مکمل گیاهی و رژیمی است که برای کمک به بهبود عملکرد بدن مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف مداوم این قرص در کاهش استرس، کنترل قند خون، اختلالات جنسی آقایان، درمان سرماخوردگی و آنفولانزا، کاهش عفونت های ویروسی و از بین بردن چربی های ناسالم بدن مؤثر است.
  2. قبل از مصرف قرص جنسینگ حتما باید با پزشک متخصص خود مشورت کرده و در صورت داشتن شرایط پزشکی خاص که در ادامه ذکر می شود، از خوردن این قرص اجتناب کنید.
  3. ابتلا به دیابت
  4. داشتن شرایط حساس هورمونی از قبیل سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان تخمدان، آندومتریوز یا فیبروم رحم
  5. ابتلا به بی خوابی یا اختلالات روانی از قبیل اسکیزیوفرنی
  6. خونریزی یا درد غیرطبیعی واژن
  7. ابتلا به فشار خون بالا
  8. داشتن سابقه واکنش آلرژیک به گیاهان، داروها، غذاها یا مواد نگهدارنده
  9. در صورتی که در دوران بارداری یا شیردهی هستید یا عمل جراحی در پیش دارید، از خوردن قرص جنسینگ خودداری کنید.

قرص جینسینگ گوزن و  کاربرد ان

قرص جینسینگ گوزن

کپسول جنسینگ گوزن از ترکیب عصاره جنسینگ قرمز، عصاره شاخ گوزن، عصاره قارچ گونودرما، رویال ژل و موم زنبور عسل تهیه می شود. ایم محصول برای تقویت عملکرد کبد، افزایش رشد استخوان ها، تقویت غضروف ها، کاهش دردهای عضلانی و التهاب، کاهش دردهای ناشی از آرتروز و روماتیسم، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش استرس، برطرف کردن خستگی و درمان لوپوس بسیار مؤثر است.

این قرص همچنین موجب افزایش متابولیسم بدن، چربی سوزی و کاهش وزن می شود. از آنجایی که قرص جنسینگ مانع از بین رفتن آنتی اکسیدان ها می شود، در شاداب و درخشان شدن پوست و سلامت موها مؤثر است.

علاوه بر این قرص گوزن موجب افزایش تراکم استخوان ها، عضله سازی، کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان، تقویت حافظه، سم زدایی، کاهش کلسترول و از بین بردن اختلالات هورمونی می شود.

 قرص جینسینگ و فواید و خواص درمانی آن

فواید و خواص درمانی قرص جینسینگ

قرص جنسینگ دارای ترکیباتی از قبیل جینسنوزیدها و گینتونین است که برای تأمین سلامت بدن مؤثر هستند. در ادامه فواید و خواص درمانی قرص جنسینگ ذکر می شود.

 ضدالتهابی

جنسینگ دارای خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی است. برخی از مطالعات نشان می دهد که عصاره جنسینگ و ترکیبات جینسنوزید موجب می شود که التهاب از بین رفته و ظرفیت آنتی اکسیدانی سلول ها افزایش پیدا کند. خاصیت آنتی اکسیدانی این قرص موجب از بین رفتن بیماری های پوستی مثل اگزما و کاهش استرس اکسیداتیو می شود.

بهبود عملکرد مغز

قرص جنسینگ موجب بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه و جلوگیری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد شود. مصرف روزانه قرص جنسینگ به مدت چهار هفته موجب سلامت روانی و از بین رفتن افسردگی می شود. همچنین این قرص برای از بین بردن خستگی ذهنی مؤثر است و می تواند روی رفتار مغز افراد مبتلا به آلزایمر تأثیر بگذارد.

درمان قوای جنسی در آقایان

قرص جنسینگ دارویی مؤثر در درمان نعوظ مردان است و می تواند قوای جنسی را افزایش دهد. این قرص با تولید نیتریک اسید و افزایش گردش خون موجب تقویت قوای جنسی می شود.

همچنین به شما پیشنهاد می دهیم برای افزایش قوای جنسی خود حتما مقاله درمان زود انزالی با گیاهان دارویی و روشهای خانگی را در سایت بیوتی سنتر مطالعه فرمایید.

 سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

جنسینگ، دارویی مؤثر در تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری های مختلف است. با توجه به تحقیقات، مصرف مداوم قرص جنسینگ توسط بیماران سرطانی و افرادی که تحت شیمی درمانی هستند، موجب بهبود عملکرد سیستم ایمنی و اثربخشی داروها می شود. همچنین افرادی که از جنسینگ استفاده می کنند کمتر دچار آنفولانزا، سرماخوردگی و بیماری های عفونی می شوند.

 از پیری زودرس جلوگیری می کند

قرص جنسینگ موجب از بین رفتن رادیکال های آزاد و تولید کولاژن می شود، بنابراین در تقویت پوست و از بین رفتن چین و چروک های ریز مؤثر است. مصرف مداوم این قرص موجب شفاف شدن پوست، درمان بیماری های پوستی، برطرف شدن لکه های تیره، درمان اگزما و خشکی پوست می شود.

 ضدسرطان

مصرف این قرص موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود. جینسنوزیدهای موجود در قرص جنسینگ می توانند مانع تولید و رشد غیرطبیعی سلول ها و همچنین کاهش التهاب شوند. این گیاه مؤثر می تواند از ابتلا به سرطان های مری، معده، روده بزرگ، کبد و ریه جلوگیری کند.

 متابولیسم را افزایش و مؤثر در لاغری

استفاده از قرص جنسینگ باعث بالا رفتن سطح انرژی و افزایش متابولیسم بدن، چربی سوزی و لاغری می شود. این قرص با افزایش انرژی سلول ها در برطرف شدن خستگی و افزایش فعالیت های بدنی مؤثر است.

 قند خون را کاهش می دهد

افراد مبتلا به دیابت می توانند با استفاده از قرص جنسینگ، قند خون خود را کاهش دهند؛ البته توجه شداته باشید که مصرف این دارو باید زیر نظر پزشک متخصص صورت بگیرد. این قرص گیاهی با بهبود عملکرد پانکراس، تولید انسولین را افزایش داده و باعث جذب قند خون می شود. علاوه بر این عصاره جنسینگ می تواند با استفاده از آنتی اکسیدان ها موجب کاهش رادیکال های آزاد در سلول های افراد مبتلا به دیابت شود.

برای تشخیص قند خون حتما مقاله ۱۴ نشانه و علائم قندخون بالا که باید جدی گرفته شود  را در سایت ما مطالعه فرمایید.

اثرقرص جینسینگ بر قاعدگی

قرص جنسینگ موجب برطرف شدن مشکلاتی از قبیل اختلالات هورمونی، اختلالات قاعدگی و یائسگی در بانوان می شود. علاوه بر این دمنوش جنسینگ برای از بین بردن دردهای قاعدگی و تنظیم قاعدگی نامنظم مؤثر است.

 قرص جینسینگ برای خانم ها و آقایان چه عوارضی دارد.

عوارض قرص جینسینگ برای خانم ها و آقایان چیست؟

این دارو نیز همانند سایر داروهای گیاهی ممکن است در بعضی از افراد موجب بروز عوارض جانبی شود؛ در صورت بروز هر کدام از مشکلاتی که در ادامه ذکر می شوند، به پزشک مراجعه کنید.

  1. واکنش آلرژیک مثل بثورات پوستی، خارش، کهیر، تورم صورت، ورم لب ها یا زبان
  2. مشکلات تنفسی
  3. گلودرد، سوزش چشم ها، درد و سوزش و قرمزی پوست، ایجاد تاول یا پوسته پوسته شدن پوست
  4. ایجاد توده دردناک در سینه
  5. سرگیجه و تهوع
  6. افزایش ضربان قلب
  7. احساس اضطراب
  8. لرزش بدن
  9. افزایش تعریق
  10. خونریزی واژن
  11. احساس ضعف و خستگی
  12. اسهال
  13. سردرد و بی خوابی
  14. افزایش یا کاهش فشار خون

روش استفاده قرص جینسینگ

نحوه مصرف قرص جینسینگ

شما می توانید از ریشه خشک جنسینگ یا کپسول و قرص آن استفاده کنید. هنگام مصرف این داروی گیاهی از نوشیدن مشروبات الکلی و نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید؛ همچنین در صورت استفاده از داروهای دیگر حتما با پزشک خود مشورت کنید.

داروهایی از قبیل انسولین و مکمل هایی که موجب کاهش قند خون می شوند نباید همراه با جنسینگ مصرف شوند. به توصیه پزشکان، افراد باید به صورت روزانه از 200 میلی گرم جنسینگ استفاده کنند و بعد از دو تا سه هفته مصرف، یک هفته استراحت داشته باشند.

توجه داشته باشیدکه این قرص را قبل از خواب استفاده نکنید زیرا ممکن است موجب بی خوابی یا اختلال در آن شود. طول درمان قرص جنسینگ سه ماه بوده و از مصرف بیش از اندازه آن خودداری کنید.

آخر کلام

جنسینگ یک مکمل گیاهی است که می توانید آن را به صورت خام، دمنوش یا کپسول مورد استفاده قرار دهید. این ماده مؤثر دارا خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است و می تواند در تنظیم قند خون، کاهش اختلالات هورمونی، افزایش قوای جنسی، جلوگیری از رشد سلول های سرطانی، تقویت حافظه، جلوگیری از پیری زودرس، تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان نعوظ مفید باشد.

افرادی که به بیماری هایی از قبیل دیابت، سرطان سینه و رحم، بی خوابی و فشار خون مبتلا هستند یا سابقه واکنش آلرژیک به برخی از داروها را دارند باید از مصرف جنسینگ خودداری کنند. قرص یا کپسول جنسینگ نیز همانند بسیاری از داروهای گیاهی دارای عوارضی است که ممکن است در برخی از افراد بروز پیدا کند؛ حتما قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت کنید.

امیدواریم از گزارش بررسی خواص و عوارض قرص جینسینگ برای خانمهاو آقایان؛ لاغری و قاعدگی و قوای جنسی استفاده لازم را برده باشید، درمان طب  فروشگاه تجهیزات پزشکی ، دستکش پزشکی ، کپسول اکسیژن و تولید کننده انواع لباس پزشکی می باشد.

شما عزیزان می توانید برای خرید تجهیزات و لوازم پزشکی به صورت مستقیم از سایت درمان طب اقدام فرمایید و از انواع مانومتر اکسیژن با بهترین قیمت و کیفیت در فروشگاه های مختلف دیدن فرمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط