درمان طب
درمان طب

بهترین مدل کپسول اکسیژن

کپسول اکسیژن یکی از تجهیزات حیاتی و مهم در عرصه پزشکی است که برای بیمارانی که دچار مشکلات تنفسی هستند کاربرد زیادی دارد. برای اینکه متناسب با هزینه ای که می کنید محصول مرغوبی بخرید، هنگام خرید دستگاه کپسول اکسیژن از پزشکان معتبر مشورت بگیرید.

در بازار ایران نیز کپسول های اکسیژن ساز متنوعی با کاربردهای مختلف وجود دارد که یا از سایر کشورها وارد شده اند و یا توسط متخصصان و شرکت های  داخلی ساخته می شوند. در این مقاله به بررسی و معرفی بهترین مارک کپسول اکسیژن ایرانی و خارجی می پردازیم.

بهترین مدل و برند 

بهترین مارک و برند کپسول اکسیژن در بازار ایران کدام است؟

در بازار ایران مارک های متنوع کپسول های اکسیژن خانگی و بیمارستانی موجود است که از جمله آن ها می توان به کپسول های سبک آلومینیومی چینی ، کپسول های فولادی چینی و همچنین کپسول های فولادی ایرانی اشاره کرد. اگر خواسته بایم بهترین برند کپسول اکسیژن در ایران را معرفی کنیم می توانیم به جرات بگوییم که دستگاه های اکسیژن ساز اکسایز (Oxaz) ، اکسیژن ساز ZTMed  5 لیتری محصول شرکت زیست تجهیز شریف و پلاس (Plus) از بهترین مارک کپسول اکسیژن ایرانی هستند که در کیفیت بالایی در داخل ایران تولید می شوند.

برندهای دستگاه اکسیژن ساز خارجی نیز در بازار ایران وجود دارد که می توان به اکسیژن ساز Airsep و Devilbiss محصول کشور آمریکا و گرانقیمت هستند، Oxylife یک برند چینی و ارزان قیمت است، دستگاه Thomas  برند آمریکایی و تولید چین است که در بازار ایران موجود می باشد و اکسیژن ساز EMG برند تایوانی، ZyklusMed  ساخت آلمان، Zenithmed ساخت کشور چین، Nidek تحت لیسانس آمریکا و دستگاه اکسیژن ساز Biota-Group ساخت کشور آمریکا است.

چه جنسی از کپسول اکسیژن برای خریدمناسب است؟

کدام جنس از کپسول اکسیژن برای خرید بهتر است؟

جنس بدنه کپسول های اکسیژن پزشکی و طبی از فلز یا آلومینیوم ساخته می شوند؛ که نوع فلزی یا فولادی آن وزن بالایی داشته و جابجایی آن دشوار است. این کپسول های آکسیژن در حجم های مختلفی ساخته شده و  ارزان قیمت هستند.

کپسول های جنس آلومینیوم در برابر زنگ ردگی و خوردگی مقاوم اند از لحاظ ظاهری زیباتر اند، وزن سبک تری دارند و در حجم های مختلفی نیز تولید می شوند. در بازار ایران کپسول های آلومینیومی چینی و ایرانی وجود دارد؛ کپسول های چینی دارای کد استاندارد جهانی ISO هستند و سالیان طولانی است که در بازار ایران برای استفاده بیماران تنفسی عرضه شده است.

بازار کپسول های اکسیژن ایرانی اخیرا در زمینه ساخت سیلندر رونق پیدا کرده و متخصصان تجهیزات پزشکی ایران توانسته اند دستگاه های اکسیژن دارای مرغوبیت بالایی بسازند. در مورد بهترین برند کپسول اکسیژن ایرانی باید بگوییم که شرکت های مختلفی در ایران اقدام به تولید دستگاه اکسیژن کرده اند که همه آن ها دارای بدنه با کیفیت یکسان هستند. هنگام خرید کپسول اکسیژن ایرانی به علامت استاندارد ایران توجه کنید.

لیست تولید کنندگان بهترین مارک کپسول اکسیژن خارجی

برای معرفی بهترین برند کپسول اکسیژن خارجی می توان از برندهای اکسیژن سازهای ثابت از  Airsep و Nidek و اکسیژن سازهای پرتابل Inogen و Airsep نام برد.

 وزن کپسول اکسیژن 

 انواع وزن کپسول اکسیژن پزشکی و طبی

 از آنجایی که هر چ کپسول سبک تر باشد حمل آن توسط بیمار راحت تر است؛ در بازار ایران کپسول های اکسیژن آلومینیومی برای کاربردهای خانگی و استفاده بیماران کم توان محبوبیت بیشتری دارند.

کپسول های اکسیژن در حجم های مختلف حجم 10 لیتری، 5 لیتری و 2.5 لیتری تولید می شوند که به دلیل وزن کم  می توان در منزل و برای مصارف موقت بیرون خانه مانند کوهنوردی در ارتفاعات آن ها را به همراه داشت. کپسول اکسیژن  5 لیتری مورد استفاده برای بیماران تنفسی در منازل و اماکن عمومی می باشد. کپسول های 10 لیتری برای بیمارانی که باید دائم  اکسیژن خالص تنفس کنند مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین مدل دستگاه اکسیژن ساز طبی

بهترین مارک دستگاه اکسیژن ساز طبی و بیمارستان

دستگاه کپسول اکسیژن پلاس بهترین برند کپسول اکسیژن ساخت کشور ایران است؛ و برای استفاده در بیمارستان ها، کلینیک های تخصصی، درمانگاه ها، مطب ها و استفاده شخصی در منزل مناسب می باشد.
کپسول اکسیژن پلاس دارای وزن ۱۵ کیلوگرم و ابعاد 295*560*380 سانتیمتر بوده و قابلیت حمل و جابجایی دارد، از کیفیت بالایی برخودار است و می توان به صورت بیست و چهار ساعته و شبانه روزی از آن استفاده کرد.
از ویژگی های مهم دیگر کپسول اکسیژن پلاس می توان به تولید صدای بسیار کم، فاقد مزاحمت صوتی ( کم تر از ۴۵ دسی بل )، غلظت اکسیژن تولیدی ۹۶ درصد به بالا، قابلیت ذخیره ۵ لیتر اکسیژن غنی شده تنها در مدت زمان ۱ دقیقه و مجهز به دستگاه خلوص سنج اشاره کرد.

بهترین مدل اکسیژن ساز خانگی

بهترین مارک دستگاه اکسیژن ساز خانگی

در بازار ایران انواع مختلف دستگاه اکسیژن ساز خانگی وجود دارد که ساخت متخصصان داخلی است و یا اینکه وارداتی هستند. در ادامه به معرفی بهترین مدل اکسیژن ساز خانگی می پردازیم؛ این برندها هم محصولات خارجی و هم ایرانی را شامل می شوند.

  • مارک ایرانی سوشیا
  • برند ایرانی اکسیژن پلاس
  • اکسیژن ساز امریکایی نایدک
  • اکسیژن ساز امریکایی ایرسپ
  • اکسیژن ساز امریکایی دولبیس
  • برند چینی لانگفیان
  • دستگاه اکسیژن ساز زنیت مد محصول چین
  • اکسیژن ساز یوول محصول چین
  • اکسیژن ساز تایوانی ای ام جی
  • دستگاه اکسیژن ساز توماس
  • اکسیژن ساز زنیتمد
  • اکسیژن ساز زیکلاس
  • اکسیژن ساز مدریس
  • اکسیژن ساز اکساز
  • اکسیژن ساز کانتا
  • اکسیژن ساز هدجیم

از بین دستگاه های کپسول اکسیژن ساز ذکر شده در بالا اکسیژن ساز اکساز و پلاس و سوشیا ایران و همچنین ایرسپ و نادیک آمریکا از جمله بهترین برندهای کپسول اکسیژن خانگی می باشند.

بهترین مدل اکسیژن ساز همراه

بهترین مارک دستگاه اکسیژن ساز همراه

کپسول های اکسیژن ساز پرتابل یا قابل حمل از انواع دستگاه کپسول خانگی محدودتر هستند و تعداد کمی  از برندها را شامل می شوند در ادامه به معرفی چند برند از بهترین مارک کپسول اکسیژن همراه می پردازیم.

  • اکسیژن ساز پرتابل اینوژن
  • اکسیژن ساز پرتابل لانگفیان
  • اکسیژن ساز پرتابل ایرسپ در دو مدل 3 لیتری و 5 لیتری
  • اکسیژن ساز قابل حمل فیلیپس

از بین برندهای ذکر شده در بالا بهترین برند کپسول اکسیژن ساز پرتابل، برند امریکایی اینوژن  است؛ که دارای قابلیت عدم کاهش خلوص اکسیژن از 1 لیتر تا 5 لیتر و نگهداری شارژ باتری تا 8 ساعت را دارد.

فرق اکسیژن ساز خانگی ثابت با اکسیژن ساز قابل حمل در چیست؟

تفاوت اکسیژن ساز خانگی ثابت با اکسیژن ساز قابل حمل چیست؟

کپسول های اکسیژن ثابت و قابل حمل را از لحاظ قیمت، قابلیت حمل و تعمیر و نگهداری  می توان با یکدیگر مقایسه کرد؛ در ادامه تفاوت های این دو نوع دستگاه اکسیژن را بیان می کنیم.

اکسیژن خانگی ثابت

دستگاه اکسیژن خانگی ثابت

این کپسول اکسیژن وزن بالایی دارد و حمل و جابجایی مشکلی دارد؛ بیشترین کاربرد آن در بیمارستان ها و منازل است. کپسول اکسیژن ثابت توسط برق کار می کند و به دلیل اینکه در تولید آن از تکنولوژی ساده تر استفاده شده است دارای قیمت کمتری می باشد. اندازه این نوع کپسول اکسیژن بزرگ تر از نوع پرتابل است زیرا مجهز به باتری قابل شارژ برای مواقع قطع برق است.  از مزایایی دستگاه اکسیژن ثابت یا خانگی می توان از طول عمر طولانی و تعمیر و نگهداری راحت  آن ها نام برد.

دستگاه اکسیژن قابل حمل 

دستگاه اکسیژن قابل حمل یا پرتابل
قابل حمل یا پرتابل

این دسته از دستگاه های اکسیژن وزن کمی داشته، قابلیت جابجایی راحتی دارند و بیمار می تواند آن را همراه خود حرکت دهد. در ساخت این نوع کپسول اکسیژن ساز از فناوری های پیچیده تری استفاده شده است که روی افزایش قیمت آن تاثیر گذار می باشد. در نتیجه کپسول اکسیژن قابل حمل گران تر از کپسول اکسیژن ثابت است.

دستگاه اکسیژن قابل حمل در حجم کمتری اکسیژن تولید می کند و به دلیل ابعاد کم آن می توان براحتی توسط خودرو آن را جابجا کرد. این دستگاه مجهز به باتری داخلی بوده که می توان برق آن را حتی با فندک و به وسیله باتری ماشین تامین کرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط