درمان طب
درمان طب

شروع ویار پسر و ویار بارداری پسر و نشانه های بارداری پسر چیست؟

هنگامی که باردار می شوید، تغییرات زیادی در بدن شما ایجاد می شود. یکی از شایع ترین علائم بارداری میل شدید به برخی غذاها و بیزاری از بعضی غذاهای خاص است. اما ممکن است بخواهید بدانید ویار بارداری پسر از چه زمانی شروع می شود و آیا ویار بارداری در پسران و دختران متفاوت است؟

برای بسیاری از مادران، دانستن این که آیا جنین پسر هست یا دختر بسیار مهم است ولی در ماه های اول بارداری تشخیص آن دشوار است. اگرچه جنسیت نوزاد از همان لحظه ای که زنی باردار می شود از نظر ژنتیکی تعیین می شود و اندام های جنسی جنین از هفته 11 شروع به رشد می کنند، اما چهار ماه و نیم طول می کشد تا به وسیله سونوگرافی بتوان جنسیت جنین را تعیین کرد؛ با این حال بسیاری بر این باور هستند که به واسطه ویار یا هوس بارداری می توان تا حدود زیادی به جنسیت جنین پی برد. از این رو، ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا شما را با مفهوم ویار، علل آن و نوع ویار در جنسیت جنین پسر آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

ویار بارداری پسر 

ویار بارداری پسر چیست؟

ویار بارداری خواسته و هوس قوی برای برخی غذاها، طعم ها و گاهی اوقات، اقلام غیر غذایی است. ویار بارداری معمولاً از فردی به فرد دیگر متفاوت است. ویار بارداری یا هوس بارداری یکی از اولین نشانه های بارداری است.

اکثر زنان هوس غذاهای شور، شیرین، تند یا ترش می کنند و طبق تحقیقات انجام شده فقط حدود 10 درصد از زنان باردار هوس سبزیجات و میوه ها را می کنند.

ویارهای اولیه بارداری، به هیچ وجه تصادفی نیستند؛ هم علت این ویارها متفاوت است و اینکه می تواند پیام های متفاوتی را به زن باردار و اطرافیان بدهد. یکی از این پیام ها این است که بدن زن باردار ممکن است دچار فقر برخی ویتامین ها یا مواد مغذی باشد. هم چنین بسیاری بر این عقیده هستند که ویار بارداری پسران و دختران متفاوت بوده و به تعیین جنسیت کمک می کنند. در ادامه ویار بارداری پسر با جزئیات شرح داده خواهد شد.

زمان ویار بارداری پسر از چه زمانی است

ویار بارداری پسر از چه زمانی آغاز می شود؟

ویار بارداری پسر ممکن است چند روز پس از بارداری شروع شود. این بدان معناست که ویار بارداری را می توان در هفته چهارم بارداری تجربه کرد.

در اکثر زنان، ویار بارداری (یا بیزاری از غذا) تا چهارمین ماه بارداری کاهش طول می کشد. در برخی دیگر، در حالی که ممکن است برخی دیگر از زنان دوره ویار طولانی تر یا کوتاه تری را تجربه کنند.

همچنین به شما پیشنهاد می دهیم برای مراقبت از جنین خود حتما مقاله معرفی 10 تا از بهترین گن های بارداری را در سایت بیوتی سنتر مطالعه فرمایید.

علل ویار بارداری 

علل ویار بارداری

همان طور که می دانید ویار بارداری فقط مختص به غذا نیست و می تواند اقلام غیرغذایی مانند خاک هم باشد. لیست غذاها (یا اقلام) ویار بارداری بی پایان است. با این حال، گروه های عمده غذاهای ویار بارداری شامل غذاهای شور، ترش، تند و شیرین هستند. خوردن برخی از این غذاها می تواند باعث اسهال و ناراحتی معده در بارداری شود. علل خاص هوس بارداری و بیزاری از غذا مشخص نیست. با این حال، برخی از محتمل ترین علل آن عبارتند از:

  • تغییرات هورمونی

وقتی باردار می شوید، تغییرات هورمونی زیادی در بدن شما ایجاد می شود. افزایش هورمون های مورد نیاز برای بارداری باعث تغییر در خواسته ها و علاقه مندی های غذایی شما می شود که ممکن است فراتر از غذاها باشد. این هورمون ها خواسته های شما را برای غذاهایی خاص و بیزاری از برخی دیگر از غذاها تعیین می کنند، بنابراین جای تعجب نیست که ممکن است چیزهایی را بخواهید که قبلاً دوست نداشتید و از آنچه قبلاً دوست داشته اید، متنفر باشید.

  • کمبود مواد مغذی

بدن روش خاص خود را برای بیان نیاز به مواد مغذی دارد. اگر به یک ماده مغذی نیاز داشته باشید، آن را هوس می کنید درست مثل زمانی که به خواب نیاز دارید و خمیازه می کشید. بنابراین وقتی بدن فاقد مواد مغذی خاصی می شود، اشتیاق زیادی برای آن غذای خاص خواهید داشت.

در این حالت، پیام ارسال شده به جوانه های چشایی ممکن است به راحتی به معنای دیگری و به اشتباه تفسیر شود؛ به عنوان مثال، کمبود سدیم منجر به تمایل به پنیرهای فرآوری شده و ترشی می شود و کمبود پتاسیم، سدیم و پروتئین ممکن است شما را وادار به خوردن سیب زمینی سرخ کرده و همبرگر کند زیرا آن ها دارای مقدار زیادی از این مواد هستند.

  • بیزاری از غذا در دوران بارداری

همان طور که میل شما به غذاهای خاص افزایش می یابد، ممکن است میل شما به غذاهای دیگر نیز به یک اندازه کاهش می یابد. بیزاری از غذا اغلب با ولع غذا در دوران بارداری همراه است و به دلیل موارد زیر ایجاد می شود:

یکی از دلایل بیزاری از غذا ، افزایش ناگهانی هورمون ها به ویژه در مراحل اولیه بارداری است. افزایش هورمون منجر به حالت تهوع و استفراغ در این مراحل اولیه بارداری می شود بنابراین از غذاهایی که احساس استفراغ در شما ایجاد می کنند بیزار می شوید.

نیازهای بدن به مواد مغذی نیز ممکن است تعیین کنند که چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را نمی پسندید.

تغییرات در هورمون ها و نیازهای تغذیه ای بارداری هم می تواند شما را از برخی بوها از جمله بوی برخی افراد متنفر کند.

  • هوس های غذایی و جنسیت کودک

هوس های غذایی و جنسیت کودک

این تصور وجود دارد که نوع ویار بارداری با توجه به جنسیت کودکی که دارید، تعیین می شود؛ به عنوان مثال، تصور می شود که اگر حالت تهوع شدید دارید، یک دختر را حمل می کنید. حالت تهوع خفیف یا به این معنی است که جنین شما یک پسر است.

هوس خوردن غذاهای حاوی اسید سیتریک نیز به این معنی است که جنین شما دختر است و هوس خوردن غذاهای شیرین مانند آب نبات، شکلات و بستنی نیز می تواند همین پیام را داشته باشد.

اگر پسر باردار باشید، ممکن است به دنبال غذاهای شور مانند پاپ کورن، پفک و چیپس سیب زمینی باشید.

علائم بارداری پسر در ماه اول

علائم بارداری پسر در ماه اول
نشانه بارداری پسر در ماه اول

به جز ویار بارداری، علائم دیگری هم وجود دارد که نشان می دهد نوزاد شما پسر است. اگر یک مادر کنجکاو هستید که می خواهید در همان ماه اول حدس بزنید نوزاد شما پسر است یا دختر، به علائم زیر توجه کنید. این علائم به شما می گویند که فرزند پسری در راه دارید:

  • رنگ ادرار

رنگ ادرار اغلب با جنسیت جنین در ارتباط است. اگر رنگ ادرارتان تیره است، یک پسر کوچک ناز در راه دارید.

  • رشد مو

از شنیدن این حرف تعجب کردید؟ بله، اگر موهای شما با سرعت بیشتری نسبت به حالت عادی رشد می کند، صاحب یک پسر می شوید.

  • حالت تهوع صبحگاهی

یکی از علائم اصلی بارداری، حالت تهوع صبحگاهی است. برخی از خانم ها این حالترا دارند، در حالی که برخی دیگر ندارند. در این دوره هورمون ها در حال تغییر هستند و نگهداری برخی مواد غذایی برای برخی از زنان بسیار دشوار می شود. تهوع صبحگاهی نیز با جنسیت نوزاد در ارتباط است. اگر علائم تهوع صبحگاهی ندارید، ممکن است صاحب فرزند پسر شوید.

  • سرمای نوک انگشتان دست و پا

برخی از خانم ها اغلب احساس سرما در دست و پا می کنند. اگر دست ها و پاهای سردی دارید و اغلب احساس عصبانیت دارید، این نشان می دهد که شما یک پسر در راه دارید. این علامت در اوایل بارداری ظاهر می شود.

  • اندازه پستان

هرچقدر هم که باورنکردنی به نظر برسد، اندازه سینه یکی از علائم اصلی است که می تواند نشان دهد که شما جنین پسر یا دختر دارید. در دوران بارداری، سینه ها بزرگ می شوند زیرا غدد پستانی در حال آماده شدن برای شیردهی هستند. اگر سینه راست شما بزرگ تر از سینه چپ شود، این نشان می دهد که شما یک نوزاد پسر خواهید داشت. جالب است بدانید که مادر شیر متفاوتی برای پسر یا دختر تولید می کند تا نیازهای تغذیه ای نوزاد را تأمین کند.

  • ویار غذایی

ویار غذایی یکی دیگر از علائم است که نشان می دهد که آیا جنین شما دختر است یا پسر. اگر هوس خوردن غذاهای شور و ترش را دارید، این نشانه واضح پسر بودن جنین شما است.

  • تغییرات رفتاری

تغییرات خلقی و رفتاری در دوران بارداری شایع است که عمدتاً به دلیل تغییرات هورمونی شدید در بدن اتفاق می افتد. با این حال، نوع تغییرات رفتاری نشان دهنده جنسیت نوزاد است. اگر در دوران بارداری جسور و پرخاشگر هستید، به احتمال زیاد در حال حمل یک جنین پسر هستید. تغییرات رفتاری معمولاً با سطح تستوسترون در ارتباط است.

  • بروز جوش و آکنه

بسیاری بر این باور هستند که درخشش پوست شما در دوران بارداری نشانه پسر یا دختر بودن جنین شماست. اگر در صورت خود دچار جوش و آکنه شده اید، احتمالاً فرزند شما پسر خواهد شد.

  • خشکی پوست

بسیاری از زنان در دوران بارداری دچار خشکی شدید پوست می شوند. اگر پوست خشکی دارید و پوست دست ها و پاهای شما ترک می خورد، نشان می دهد که ممکن است جنین شما پسر باشد.

برای محافظت از جنین خود به شما پیشنهاد می دهیم حتما مقاله بالش بارداری (بالش حاملگی) و نحوه استفاده از آن را در قسمت وبلاگ بیوتی سنتر مطالعه فرمایید.

روش تشخیص جنسیت جنین در سه ماهگی با بررسی ویارها و علائم

نحوه تشخیص جنسیت جنین در سه ماهگی با بررسی ویارها و علائم

اعتقاد بر این است که زنانی که منتظر نوزاد پسر هستند، ویار غذایی خاصی دارند. برخی از این موارد عبارتند از:

  • طعم ترش

اگر به دنبال غذاهایی هستید که طعم آن ها ترش است، احتمال اینکه جنین شما پسر باشد، بیشتر است.

  • نمک

همان طور که ویار غذاهای شیرین مربوط به نوزاد دختر است، غذاهای شور به عنوان ویار بارداری برای فرزند پسر در نظر گرفته می شود. بنابراین اگر همیشه برای غذای خود نمک اضافی می خواهید، منتظر نوزاد پسر باشید.

  • طعم تند

اگر از آن زنانی هستید که غذاهای تند را ترجیح نمی دهید ولی در دوران بارداری خود هوس خوردن آن ها را دارید، منتظر یک پسر بامزه باشید.

  • لیموترش

آیا عاشق خوردن لیمو ترش هستید؟ پس احتمال بیشتری وجود دارد که شما یک نوزاد در درون خود داشته باشید. اگر قبلاً علاقه چندانی به لیموترش نداشته اید و در دوران بارداری علاقه شما بیشتر شده است، احتمال اینکه ویار لیموترش شما با جنین پسر در ارتباط باشد، بیشتر است.

  • گوشت

اگر از غذاهای گیاهی خسته شده اید و به دنبال گوشت هستید، نوزاد شما به احتمال زیاد پسر خواهد بود.

  • پرتقال و مرکبات

اگر اشتیاق شما بیشتر به سمت مرکبات بیشتر شده است، احتمالاً پسردار خواهید شد.

  • ترشیجات

در صورت تمایل به ترشیجات، احتمال پسردار شدن شما بیشتر است. دلیل این امر وجود نمک اضافه شده در انواع ترشیجات است. ویار نمک به عنوان ویار بارداری برای جنین پسر و طعم ترش سرکه نیز نشان دهنده جنسیت جنین شماست.

  • میوه انبه

میوه های گرمسیری مانند انبه که سرشار از ویتامین سی هستند، می توانند به این گمان که جنین شما پسر است، کمک کنند.

  • لیمو شیرین

اگر اشتیاق شما بیشتر به سمت مرکبات است، احتمالاً فرزند پسری خواهید داشت.

  • مرغ و تخم مرغ

ظاهراً تمایل زنان بارداری که جنین پسری را حمل می کنند، به غذاهای گیاهی کمتر و به جای آن به گوشت فرمز و مرغ و تخم مرغ بیشتر است؛ بنابراین اگر شما هم جزو این دسته از مادران باردار هستید، بهتر است منتظر نوزاد پسر باشید.

برای خواندن ده لباس شیردهی برای خانم های باردار لطفا به قسمت وبلاگ سایت بیوتی سنتر مراجعه فرمایید.

واقع بینانه بودن ویار بارداری در تعیین جنسیت نوزاد پسر 

آیا ویار بارداری در تعیین جنسیت نوزاد پسر واقع بینانه است؟

با توجه به آنچه گفته شد، اغلب ویارهای بارداری نمی تواند به شما در تشخیص قطعی جنسیت نوزاد متولد نشده کمک کند. همان طور که گفتیم، بیشتر این ویارهای غذایی با چیزی عمیق تر در بدن مرتبط هستند.
در بیشتر موارد، آن ها یا به دلیل نوسانات هورمونی هستند یا نشان دهنده نیاز بدن شما به یک ماده مغذی خاص است. با این حال، برخی معتقدند تمایلات غذایی می تواند به شما در تعیین جنسیت نوزاد کمک کند ولی تا چه میزان آن را موثق دانست؟

کارشناسان اذعان دارند که میل به غذا پیچیده است و نمی تواند با جنسیت ارتباط داشته باشد. با این حال، برخی تحقیقات نشان می دهد که اکثر زنانی که در نهایت صاحب فرزند پسر می شوند، غذاهای زیر را با نسبت های ذکر شده در زیر مصرف می کنند:

  1. پروتئین بیش از هشت درصد
  2. کربوهیدرات بیش از نه درصد
  3. چربی های حیوانی بیش از یازده درصد
  4. روغن های گیاهی بیش از پانزده درصد
نتیجه گیری

متأسفانه هنوز نقش ویار غذایی در تعیین دقیق جنسیت جنین هنوز ثابت نشده است. با این حال، بسیاری بر این باورند که غذاهای شور و ویار پنیر و ترشی نشان دهنده جنین پسر است. از طرفی کارشناسان تغذیه اذعان دارند که این باورها پایه و اساس علمی ندارند بلکه اشتیاق به غذای شور می تواند نشانه این باشد که نیازهای شما به یک ماده مغذی افزایش یافته است.

به عنوان هوس خوردن نمک ممکن است نشان دهد که بدن شما دارای مقدار کمی سدیم است. از سوی دیگر، ویار پنیر ممکن است به این معنی باشد که بدن شما فاقد چربی، پروتئین یا کلسیم کافی است؛ بنابراین هرگاه دچار ویار غذایی شدید شدید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و از انواع مکمل های غذایی استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که افراط و تفریط غذایی در دوران بارداری می تواند سلامت شما و جنینی را که در شکم دارید، به خطر بیندازد.

امیدواریم از مطالعه مطلب ویار پسر از کی شروع میشه؟ ویار بارداری پسر و نشانه های بارداری پسر چیست استفاده لازم را برده باشید، همچنین اگر سئوالی در این زمینه دارید حتما در قسمت نظرات از ما بپرسید.

درمان طب مرکز فروش تجهیزات پزشکی ، دستکش پزشکی ، دستکش لاتکس ، روپوش پزشکی ، کپسول اکسیژن و… می باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط