درمان طب
درمان طب

قرص پاروکستین برای زود انزالی و روش مصرف و عوارض

 می توان ادعا کرد زود انزالی اگر شایع ترین مشکل در میان معضلات جنسی نباشد قطعا یکی از شایع ترین ها است. برای درمان این مشکل راه حل هایی ارائه شده که در این مطلب به قرص پاروکستین به عنوانی یکی از راه های برطرف کردن معضل زود انزالی خواهیم پرداخت.

قرص پاروکستین آشنا شویم

با قرص پاروکستین آشنا شویم

پاروکستین دارویی است که خاصیت ضد افسردگی داشته و کاربرد اصلی آن در درمان افسردگی است. البته قرص پاروکستین در درمان اختلالات دیگر هم تاثیر قابل توجهی داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. اختلال وسواس، اختلال اضطراب پس از اتفاق افتادن سانحه و حملات پانیک از جمله مواردی هستند که قرص پاروکستین در درمان و برطرف کردن آن ها نقش دارد.

ساختار شیمیایی پاروکستین به عنوان یکی از ترکیبات شیمیایی به صورت C19H20FNO۳ قابل نمایش است. 

عملکرد قرص پاروکستین به چه صورت است؟

نحوه عملکرد قرص پاروکستین به چه صورت است؟

پاروکستین از جمله مهار کننده های بازجذب سروتونین به حساب می آید. در اصل این دارو از بازجذب سروتونین توسط سلول های عصبی (نورون ها) جلوگیری می کند و همین امر باعث باقی مادن سروتونین در فضای بین سلولی می شود.

باقی ماندن سروتونین که ماده شیمیایی تحریک کننده نورون ها است باعث تحریک هر چه بیشتر سلول های عصبی می شود.

همانطور که می دانید در مشکلات و بیماری های روانی از جمله افسردگی درصد سروتونین کاهش می یابد که با تجویز داروهای مختلف از جمله پاروکستین غلظت سروتونین موجود در خون تنظیم می شود. به کمک تنظیم سروتونین، افسردگی فرد بسته به عوامل مختلف تا حدی بهبود می یابد.

همچنین اگر از افرادی هستید که برای درمان زود انزالی از قرص b2 هم استفاده می کتید ما به صورت کاملا این قرص را در سایت بیوتی سنتر بررسی نموده ایم.

عملکرد پاروکستین در درمان زود انزالی

نقش پاروکستین در درمان زود انزالی

 قرص پاروکستین با جلوگیری از بازجذب سروتونین بر روی سلول های عصبی اثری متفاوت می گذارد. به کمک همین مورد است که قرص پاروکستین روی زود انزالی هم تاثیر مثبتی داشته و زمان انزال فرد را تا حدی به تاخیر می اندازد.

روش مصرف قرص پاروکستین برای زود انزالی چگونه است؟

نحوه مصرف قرص پاروکستین چگونه است؟

پیش از بیان نحوه مصرف این قرص باید دقت داشته باشید که حتما از پزشک خود نحوه مصرف دارو را سوال کنید و با تجویز پزشک این کار را انجام دهید.

مصرف قرص پاروکستین کاملا وابسته به نظر پزشک بوده و تجویزی کلی و روتین نداشته، چرا که بسته به شرایط هر فرد میزان مصرف آن متغیر است.

اما اگر بخواهیم یک فرمول کلی از نحوه مصرف آن بیان کنیم به طور معمول مصرف قرص پاروکستین 10 یا 20 تا حدی رایج است و بازه زمانی مصرف آن کاملا وابسته به نظر پزشک اورولوژیست خواهد بود.

از آن جایی که مصرف این دارو همراه با گرسنگی و تهوع خواهد بود، به طور کلی بهتر است این دارو همراه با یک وعده غذایی مصرف شود. البته در شرایطی که دوز مصرف آن چندان زیاد نباشد شاید نیازی برای انجام این کار نباشد.

عارضه جانبی قرص پاروکستین چه مواردی است؟

عوارض جانبی قرص پاروکستین چه مواردی است؟

مصرف پاروکستین هم همانند بسیاری از دارو ها، به ویژه دارو های مهار کننده بازجذب سروتونین دارای عوارض جانبی متعددی است. شایان ذکر است که عوارض جانبی پاروکستین برخلاف دیگر دارو ها سر و صدای زیادی به پا کرده و طی سال های اخیر انتقادات زیادی به آن شده است.

موارد متعدد خودکشی در میان مصرف کننگان آن که البته عمده آن ها به دلیل افسردگی از پاروکستین استفاده می کردند اعتراضات زیادی را در پی داشته است.

می توان ادعا کرد شایع ترین عوارض جانبی پاروکستین تهوع بوده که البته به مرور زمان و با مصرف مکرر این دارو کمرنگ می شود. از سویی دیگر علائم دیگر از جمله خواب آلودگی، سرگیجه، تاری دید، خشک شدن دهان و … دیده می شود که علائمی نسبتا شایع هستند و در صورت بروز خفیف آن ها نگرانی چندانی در بر نخواهند داشت

در صور شدید تر شدن علائم باید در مصرف دارو تجدید نظر کرد و به سرعت استفاده از ان را قطع کرد چرا که می تواند خطر ساز شود. کاهش میل جنسی، بی قراری، تیره شدن مدفوع، تغییرات ملموس در میزان تپش قلب و استفراغ های مکرر از جمله این علائم هستند که باید به آن دقت شود. 

اختلالات خواب به عنوان یکی از شایع ترین عوارض جانبی پاروکستین شناخته می شود که می تواند در دراز مدت تاثیرات نامطلوبی در بر داشته باشد.

با توجه به نحوه عملکرد پاروکستین، این دارو در ایجاد تغییرات ریتم های شبانه روزی دخیل بوده و می تواند ساعات خواب فرد مصرف کننده را به هم بریزد. تغییرات ساعات خواب و نامتوازن بودن آن به چرخه ساعت بیولوژیکی بدن ضربه وارد می کند که همین مسئله تاثیرات جسمانی و روانی بر فرد مصرف کننده قرص پاروکستین دارد.

در این میان افرادی هم ممکن است ابتلا به سندروم سروتونین را تجربه کنند که البته این عارضه به عنوان یک عارضه نادر شناخته می شود.

در نهایت باید این را به خاطر داشته باشید که استفاده از تمامی قرص ها می تواند برای بدن انسان عوارضی را در پی داشته باشد از این رو بهترین انتخاب ها برای درمان زود انزالی استفاده از روش های گیاهی و می باشد و ما در وبلاگ سایت بیوتی سنتر تمامی روش های درمان زود انزالی اعم از درمان زود انزالی با عسل و دارچین و درمان زود انزالی با گیاهان دارویی و روشهای خانگی را مهیا نموده ایم تا شما عزیزان با مطاله با آن این مشکل را برطرف نمایید.

کلام آخر

حرف آخر

همانطور که مشاهده کردید و در این مطلب خواندید قرص پاروکستین با وجود تمام مزیت هایی که دارد، مضراتی هم به دنبال دارد که در دراز مدت گریبان گیر فرد مصرف کننده می شود. این موضوع به خصوص در مورد مشکلاتی مانند زود انزالی مطرح است که تنها درمانی موقتی برای آن به حساب می آید و بهتر است فرد مصرف کننده برنامه ای برای راهکارهای درمانی بهتر و مناسب تر داشته باشد.

شما می توانیدانواع کپسول اکسیژن را درفروشگاههای سراسر ایران در سایت درمان طب پیدا کنید.


 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط