درمان طب
درمان طب

بهترین ویلچر حمامی؛ معرفی و مقایسه ویلچر حمام و توالت

ویلچر حمامی یکی از ابزارهای تسهیل کننده انجام کارهای حرکتی برای افراد معلول و دارای ناتوانی جسمی (سالمندان) هستند. کاربرد ویلچرهای توالت و حمام برای استحمام و رفتن به سرویس بهداشتی است؛ زیرا راه رفتن در محیط های خیس برای این افراد مشکل ساز بوده و معمولا صندلی های چرخدار معمولی برای استفاده در چنین مکان هایی مناسب نیست. استفاده از ویلچر حمام و توالت فرایند انجام چنین کارهایی را تسهیل کرده و شخص احساس آرامش بیشتری دارد. دراین مقاله در مورد اینکه ویلچرهای حمامی و توالت چیست و چه افرادی باید از ویلچر حمامی و توالت استفاده نمایند؟ صحبت می کنیم؛ همچنین به معرفی و مقایسه بهترین ویلچر حمام و توالت می پردازیم.

معرفی ویلچر حمامی و توالت 

ویلچر حمامی و توالت چیست؟

یکی از ویژگی های مهم ویلچرهای حمامی و توالت مجهز بودن به محلی برای گذاشتن توالت فرنگی یا لگن است که به آسانی از ویلچر قابل جدا شدن می باشد. ویژگی دیگر این ویلچرها وزن کم و اندازه کوچک است که می توان به راحتی آن ها را جابه جا کرد. همچنین به دلیل اینکه از استیل ضد زنگ و ضد آب ساخته شده اند می توان بدون نگرانی در محیط های مرطوب مانند حمام از آن ها استفاده کرد.

اشخاصی که باید از ویلچر حمامی و توالت استفاده نمایند

 چه افرادی باید از ویلچر حمامی و توالت استفاده نمایند؟

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد این ویلچرها مخصوص استفاده برای حمام و دستشویی است و برای افرادی که دچار ناتوانی جسمی- حرکتی هستند بسیار کاربردی می باشد. افرادی که توان راه رفتن ندارند از ویلچرهای حمامی و توالت که برای محیط‌ های داخلی و بیرونی طراحی شده است می توانند استفاده کنند. این ویلچرها به اشخاصی که فاقد پا هستند یا قدرت حرکت دادن پاهای خود را ندارد کمک می کند که استقلال خود حفظ کنند و امور روزمره زندگی خود را با آرامش و راحتی بیشتری انجام دهند.

بهترین ویلچر حمام و توالت چه ویژگی دارد

معرفی و مقایسه بهترین ویلچر حمام و توالت

برندهای مختلف داخلی و خارجی در زمینه ساخت وطراحی انواع ویلچر حمام وتوالت در حال فعالیت هستند. برای خرید بهترین ویلچر حمام و توالت باید ابتدا نیازهای فرد استفاده کننده را بررسی کنید و سپس اقدام به انتخاب ویلچری کنید که ویژگی هایی داشته باشد که بتواند فرد را در انجام امور روزانه یاری نماید. در ادامه به معرفی بهترین ویلچر حمام  و توالت می پردازیم.

موارد فنی ویلچر حمام و دستشویی ۶۸۱ Med Sky

مشخصات فنی ویلچر حمام و دستشویی ۶۸۱ Med Sky

ویلچر حمام دستشویی مد اسکای دارای بدنه ای از جنس فولاد ضد زنگ بوده و برای عبور از موانع مختلف قدرت بالایی دارد . زیردستی های اروگونومیک این نوع ویلچر دارای بالاآمدگی های مناسب است که در ساخت آن ها از PVC استفاده شده و طراحی مساعدی دارد. از جمله ویژگی های دیگر این ویلچر می توان از زیرپایی های قابل جدا شدن، نشیمنگاه بادوام و راحت از جنس PVC، مجهز به چرخ های ضربه گیرنام برد.

برند Med Sky بازه قیمتی کشور سازنده
نوع ویلچر حمامی و دستشویی 2060000 تا 4820000 چین
وزن 20 کیلوگرم
تحمل وزن 100 کیلوگرم
ابعاد 35×75×90 سانتیمتر
جنس بدنه استیل ( روکش کروم )
رنگ استیل
جنس تکیه گاه فوم
جنس نشیمنگاه PVC
نوع زیر دستی متحرک
نوع زیرپایی متحرک

ویلچر  ساده حمامی ایران بهکار مدل790

ویلچر حمامی ساده ایران بهکار مدل790

ویلچر حمامی ایران بهکار  دارای چرخ های کوچک است و برای استفاده در منازل مناسب می باشد. این ویلچر دارای لگن جهت اجابت مزاج است و برای کاربران مختلف قابل استفاده می باشد. این وسیله ساخت داخل کشور بوده و در تولید آن مواد اولیه مرغوب به کار رفته است. از ویژگی های مهم ویلچر حمامی ساد بهکار می توان به قابلیت تحمل وزن بالا و اندازه مناسب آن اشاره کرد.

برند بهکار بازه قیمتی کشور سازنده
نوع ویلچر حمامی و دستشویی 2200000-3000000 ایران
وزن 16کیلو گرم
تحمل وزن 95 کیلوگرم
ابعاد 97x55x92

سانتیمتر

جنس بدنه استیل ( روکش کروم )
رنگ استیل
نوع زیر دستی متحرک
نوع زیرپایی متحرک

ویلچر حمامی دایان تجهیز چهار چرخ کوچک

ویلچر حمامی دایان تجهیز چهار چرخ کوچک

ویلچرحمامی دایان تجهیزمحصول

تولیدی ایران است و دارای لگن برای توالت و حمام می باشد. کفی این ویلچر حالت یو دارد یعنی اینکه بدون بلند شدن بیمار از روی ویلچر می توان کفی را برداشت. قابلیت ضد آب کفی این ویلچر، آن را برای استفاده در محیط های خیس مناسب کرده است.

برند دایان تجهیز بازه قیمتی کشور سازنده
نوع ویلچر حمامی و دستشویی 2250000-4750000 ایران
وزن 15کیلو گرم
تحمل وزن 110 کیلوگرم
ابعاد 98x57x83

سانتیمتر

جنس بدنه استیل ( روکش کروم )
رنگ استیل
نوع زیر دستی متحرک
نوع زیرپایی متحرک

ویلچر حمامی چرخ بزرگ کایانگ

ویلچر حمامی چرخ بزرگ کایانگ

ویلچرحمامی چرخ بزرگ کایانگ

 ساخت کشور چین است و دارای تاییدیه های CE و FDA می باشد. ویلچر حمامی چرخ برزگ دارای قابلیت استفاده چند کاره است؛ به این صورت که با این ویلچر می توان سه کار شامل استفاده از آن برای دستشویی، توالت و بیرون رفتن را انجام داد.

برند کایانگ بازه قیمتی کشور سازنده
نوع ویلچر حمامی و دستشویی 3550000- تا 4700000 چین
وزن 20 کیلوگرم
تحمل وزن 110 کیلوگرم
ابعاد 106×65×89 سانتیمتر
جنس بدنه استیل
رنگ استیل
جنس تکیه گاه چرم
جنس نشیمنگاه PVC
نوع زیر دستی متحرک
نوع زیرپایی متحرک

شما عزیزان می توانید برای خرید تجهیزات و لوازم پزشکی به صورت مستقیم از سایت درمان طب اقدام فرمایید و از انواع ویلچر با بهترین قیمت و کیفیت در فروشگاه های مختلف دیدن فرمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط