درمان طب

روتین مراقبت پوستی چیست؟

وبلاگ

۱۰ آذر ۱۴۰۰ 564 بازدید
درمان طب

روتین مراقبت پوستی چیست؟

هدف از مراقبتی پوست یا همان روتین پوست این است که پوست خود را در بهترین حالت سالم نگهدارید.

داشتن یک پوست خوب، تنها به ژن  شما بستگی ندارد و اصلاح عادت‌های روزانه و رسیدگی‌های صحیح، نقش بسیار مهمی در شادابی پوست دارند. ممکن است تاکنون توصیه‌های بسیاری درباره محصولات پوستی مختلف مانند کرم مرطوب کننده، پاک کننده، کرم دور چشم، کرم ضد آفتاب و دیگر لوازم آرایشی و بهداشتی شنیده باشید که شما را گیج کرده باشند.

رسیدگی به پوست دست و صورت اصلاً کار پیچیده‌ای نیست و درصورتیکه جزئی از برنامه‌های روزانه‌تان شود، نتیجه بسیار خوبی نشان می‌دهد و تغییرات قابل توجهی در ظاهرپوستتان ایجاد می‌کند. خرید بهترین پاک کننده یا میسلار واتر مناسب و باکیفیت همراه بااجرای روتین، امری ضروری است.

شما می توانیدانواع مرطوب کننده ها وکرمهای پوستی را درفروشگاههای سراسر ایران در سایت درمان طب جستجو کنید.

مراحل روتین مراقبت از پوست

سه مرحله اصلی در مراقبت شبانه روتین پوستی وجود دارد. این مراحل عبارتند از پاکسازی یا فیشال و شستن پوست، تونینگ یا همان متعادل‌سازی پوست و استفاده از آبرسان و مرطوب‌کننده درکنار هم. هدف از انجام تمامی این مراحل، تنظیم پوست برای بهترین عملکرد ممکن است. درواقع مادامی‌که شما از سلامت پوست‌تان مراقبت می‌کنید، روش‌های درمانی برای نقاطی‌که دچار عیب شده‌اند هم به‌کار می‌گیرید. بنابراین یک روتین پوستی عالی، شامل پیشگیری و درمان است.

درباره استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند انواع پاک کننده‌ها، لوسیون‌ها، کرم دور چشم، کرم ضد آفتاب و کرم مرطوب کننده، گفتن این نکته خالی از لطف نیست که همانطورکه سن شما تغییر می‌کند، موادی‌که برای روتین پوستی خود استفاده می‌کنید هم عوض می‌شود.

بنابراین برای تقویت هرچه‌بهتر پوست‌تان و ایجاد صافی و یکدستی بر آن، به‌دنبال تونرها، میسلارواترها و دیگر لوازمی باشید که سازگار با نوع پوست شما و سنی که در آن هستید ساخته شده‌اند. برای خرید کرم‌پودر و کرم ضد آفتاب پوشش‌دار یا دیگر لوازم آرایشی هم مانند لوازم بهداشتی و مراقبتی باید دقت کافی داشته باشید.

مدت زمان زمان مراقبت از پوست

قطعاً نمی‌توان انتظار داشت که با یک‌شب اجرای روتین پوستی و خرید محلول پاک کننده باکیفیت و دیگر لوازم آرایشی مانند کرم ضد آفتاب، پوست عاری از هرگونه آکنه، لک و منافذ شود و یک سطح صاف و درخشان را روبروی آینه به ما نشان دهد! حین استفاده از محصولات مراقبت پوستی، صبور باشید و با طی‌کردن مراحل آن، در زمان مناسب بهترین نتیجه را مشاهده کنید. همچنین باید دقت داشته باشید که اگر در روتین مراقبت روزانه یا مراقبت شبانه خود وقفه ایجاد کنید، نتیجه بسیار زمان‌بر خواهد شد.

این موضوع، نشان‌دهنده اهمیت تداوم در انجام روتین‌های مراقبت از پوست است. روتین شبانه پوست باید هرشب تکرار شود تا اثربخش باشد. با ایجاد وقفه‌های طولانی و مکرر نمی‌توانید نتیجه مطلوبی کسب کنید. سعی کنید استفاده از یک محصول را حداقل به‌مدت شش هفته ادامه دهید تا تغییر را احساس کنید.

یک نکته مهم در مراحل روتین پوستی وجود دارد وآن اینکه ؛ ترتیب استفاده از محصولات روتین پوست، از نازک‌ترین تا ضخیم‌ترین است. شاید برای‌تان سوال شده باشد که این جمله به چه معناست؛ در پاسخ به سوال شما باید بگوییم که موادی مانند پاک کننده‌ها پیش از همه استفاده می‌شوند.

پس از این مرحله، درصورتی‌که از تونر استفاده می‌کنید، نوبت تونر است. استفاده از سرم‌های تقویت‌کننده مانند سرم ویتامین C و دیگر انواع آن، پیش از کرم مرطوب کننده توصیه شده‌اند. بنابراین در مرحله آخر، باید از مرطوب‌کننده مخصوص پوست چرب، خشک یا معمولی استفاده کنید.

نحوه شست‌وشوی صحیح پوست صورت

حتی اگر آرایش نمی‌کنید، استفاده از کرم ضد آفتاب را نباید فراموش کنید. چراکه پوست صورت دارای حساسیت بالایی دربرابر اشعه خورشید است و اگر با ضد آفتاب از آن محافظت نکنید، دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیر می‌شود. در پایان روز و هنگام اجرای روتین مراقبت از پوست، شستن کرم ضد آفتاب و پاک‌کردن ملایم پوست از کرم دور چشم و کرم مرطوب کننده که در زیرسازی استفاده کرده‌اید و آلاینده‌های محیطی مانند گردوغبارها و دوده‌های هوای شهر، مرحله‌ای کاملاً ضروری است.

اگر می‌خواهید از شر تیرگی، منافذ آلوده و آکنه‌های پوست رها شوید، پیشنهاد می‌کنیم که طی روتین پوستی، صبح و شب صورت‌تان را در دومرحله بشویید. با پیداکردن پاک کننده مناسب پوست خشک، چرب یا معمولی، می‌توانید چربی‌های غیرضروری روی پوست را پاک کنید و پوستی تمیز و سالم داشته باشید. همچنین با لایه‌برداری پوست توسط اسکراب‌های ملایم برای یک‌بار درهفته، پوست را به‌صورت عمیق‌تر تمیز می‌کنید.

دراین‌میان، خرید انواع لوازم آرایش مانند خرید کرم ضد آفتاب و دیگر پوشاننده‌ها هم حائز اهمیت است. چراکه ماندگاری مواد باکیفیت روی پوست، تأثیرات متفاوتی نسبت‌به مواد بی‌کیفیت دارد و اجرای روتین مراقبت شبانه و مراقبت روزانه را اثربخش‌تر می‌کند.

استفاده از تونر

پس از شست‌وشوی صورت، تمام آلودگی‌ها از بین نمی‌روند و به‌همین دلیل استفاده از تونر ضروری است. تونرها با پاک‌کنندگی عمیق، تمامی منافذ را از آلودگی یا باقی‌مانده مواد آرایشی تمیز می‌کنند.

این مایعات رقیق می‌توانند بسیاری از مواد مغذی پوست شما را حین روتین مراقبت از پوست تأمین کنند. مقادیر مناسبی از اسیدهای آلفا و بتا در تونرها به ازبین‌بردن سلول‌های مرده کمک کرده و آسیب ناشی از نور خورشید را بهبود می‌بخشند. همچنین این اسیدها تیرگی پوست شما را به حداقل می‌رسانند.

برخی تونرها دارای اسید هیالورونیک هستند که طی روتین پوستی مراقبت روزانه و مراقبت شبانه، نقش پررنگی در تقویت، آبرسانی، براقیت، بستن منافذ و ازبین‌بردن چین‌وچروک‌های ریز پوست دارند. در درمان‌های گیاهی، توصیه می‌شود از گلاب و چای سبز برای کاهش التهاب و قرمزی پوست استفاده کنید. از دیگر مواد مغذی و مفید موجود در تونرها، ویتامین‌های E و C هستند که به دلیل مبارزه با رادیکال‌های آزاد، از پیری پوست جلوگیری می‌کنند.

سرم‌های پوست

استفاده از سرم‌های تغذیه‌کننده پوست، تأثیر بسیاری در درمان چین‌وچروک‌ها و لکه‌های پوست دارد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ترکیبات سرم پوستی، نشاط را به پوست شما بازمی‌گرداند. سرم‌های دارای هیالورونیک اسید به پوست شما کمک می‌کنند تا رطوبت لازم را حفظ کند. ویتامین C هم به‌عنوان ماده اصلی در برخی سرم‌ها وجود دارد که با استفاده مداوم در روتین مراقبت از پوست، تیرگی‌ها را از بین می‌برد.

دراین‌میان، از تأثیرات شگفت‌انگیز ویتامین B3 نمی‌توان غافل شد. سرم‌های دارای این ویتامین از افتادگی پوست و ایجاد خطوط جلوگیری می‌کنند. نیاسینامید هم با کاهش التهاب، قرمزی و تحریک پوست را کاهش می‌دهد و با اثرات ضد میکروبی خود، به بهبود آکنه‌ها کمک بسیاری می‌کند. همچنین با خرید میسلار واتر یا پاک کننده، کرم ضد آفتاب، کرم‌پودر و دیگر لوازم آرایشی از برندهای باکیفیت، مراقبت روزانه و مراقبت شبانه از پوستتان را تضمین کنید.

پس به یاد داشته باشید:

در روتین مراقبت پوستی، توصیه می‌شود که از سرم‌های دارای آنتی‌اکسیدان در ابتدای روز استفاده شود. این موضوع به‌دلیل استفاده ناکافی از ضد آفتاب و عدم تمدید آن در اواسط روز است. به‌این‌ترتیب شما سلامت پوست صورت خود را در طول روز تضمین می‌کنید. همچنین برای خرید کرم ضد آفتاب پوشش‌دهنده، کرم‌پودر و دیگر محصولات یکدست‌کننده پوست، به قیمت کرم‌ها و انواع برندهای لوازم آرایشی توجه کنید تا در دام محصولات بی‌کیفیت نیفتید.

اگر می‌خواهید بدانید مهم‌ترین محصول مراقبت از پوست در یک روتین مراقبت از پوست عالی چیست، پاسخ ما کرم ضد آفتاب است. استفاده از ضد آفتاب به‌اندازه رعایت یک رژیم غذایی سالم، مهم به‌شمار می‌رود. همچنین از اثرات شگفت‌انگیز کرم ضد آفتاب، می‌توان جلوگیری از بروز برخی سرطان‌های پوستی را نام برد. برخی کارشناسان پوست توصیه می‌کنند در روتین روزانه مراقبت از پوست خود، از مرطوب‌کننده‌هایی با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید.

منبع:tebtolid.com

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *