درمان طب
درمان طب

سلولیت چیست و تشخیص و درمان چگونه است ؟

شکل و فرم هیکل افراد به ویژه زنان دارای مبناهای خاصی شد که امروزه مورد توجه همگان از جمله فعالین حوزه مد است. در دنیای امروز مد، چاقی هیکل و عدم هماهنگی‌های مورد نظر در اندام افراد تاییدی تا حدی رو به عادی‌سازی شدن پیش می‌رود، حال آن که باید این موضوع را مدنظر داشت که سال‌ها چاقی یک خط قرمز در حوزه مد و مبناهای زیبایی‌شناختی به حساب می‌آمد. سلولیت به عنوان یکی از این خط قرمزها مدت‌ها است که جنجال‌های زیادی آفریده و افراد زیادی را برای حل این معضل به دنبال خود کشانده است. در این مطلب قصد داریم به سلولیت و راه‌های درمان و برطرف کردن آن بپردازیم.

سلولیت چیست؟

سلولیت چیست؟

برای تعریف سلولیت می‌توان گفت که سلولیت در اصل تجمع بافت چربی در بخشی از بدن به حساب می‌آید که ظاهری متفاوت در مقایسه با بخش‌های اطراف خود ایجاد می‌کند. به طور کلی سلولیت‌ها چربی‌هایی هستند که ظاهری ناصاف پوست می‌دهند و بیشتر در نواحی باسن، شکم و ران دیده می‌شوند. همچنین سلولیت‌ها در بازوها و برخی دیگر از نقاط بدن به میزان کمتری یافت می‌شوند.

درمان سلولیت چگونه می باشد ؟

درمان سلولیت چگونه می باشد ؟

هر چند که سلولیت به عنوان یک بیماری شناخته نمی‌شود و به طور کلی هیچ مشکل خاصی در سلامتی جسمانی فرد ایجاد نمی‌کند، اما باید توجه داشت که بسیاری از افراد از وجود آن احساس نارضایتی می‌کنند و به دنبال از بین بردن این ناصافی‌های سطح پوست هستند. در این صورت شاید به کار بردن واژه درمان برای سلولیت چندان هماهنگ با معنی آن نباشد. به طور کلی روش‌های مختلفی برای از بین بردن ناصافی‌های سطح پوست از جمله ورزش‌های مختلف، لیپوساکشن، درمان‌های لیزری، ماساژ ناحیه مذکور و… وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم و با قاتل سلولیت یا در نگاه اجماعی با قاتلین سلولیت آشنا خواهیم شد.

  • تاثیر تمرینات ورزشی برای درمان سلولیت

شاید بتوان گفت موثرترین راه برای تناسب اندام و همچنین از بین بردن سلولیت‌ها ورزش و به طور خاص تمرینات ورزشی باشد که در این زمینه تاثیر بزرگی دارند. در نظر داشته باشید که بیشترین تاثیر تمرینات ورزشی مختلف در نواحی ران، شکم و تا حد زیادی باسن و همچنین بازوها است. پس با انجام حرکات مربوطه تا حد زیادی عضله‌سازی در ناحیه مورد نظر صورت می‌گیرد. در نتیجه ورزش می‌تواند به عنوان یک قاتل سلولیت به معنای واقعی کلمه عمل کند و افرادی که خواهان از بین رفتن این ناصافی‌ها هستند را از حساسیت ایجاد شده در ذهنشان براهند.

همچنین ورزش مهم‌ترین عامل برای چربی‌سوزی شناخته می‌شود که این خود نقش فوق العاده‌ای در از بین رفتن چربی‌های ایجاد شده در نواحی مختلف بدن دارد و باز هم می‌توان از دیگر تاثیر بزرگ ورزش یاد کرد. ورزش‌های هوازی به خوبی در چربی‌سوزی کارایی دارند و در انجام چربی‌سوزی مورد توجه بسیاری از افراد هستند.

بهترین دستگاه برای از بین بردن سلولیت

بهترین دستگاه برای از بین بردن سلولیت

همانطور که گفته شد یکی از روش‌های محبوب و در از بین بردن سلولیت‌ها ماساژ است. دستگاه‌های لیپوماساژ برای انجام ماساژهای موضعی بازدهی خوبی دارند. باید دقت داشت این روش ایرادات خاص خود را دارد از جمله اینکه ممکن است پس از مدتی مجددا سلولیت بازگردد و در اصل درمان به طور کامل انجام نشود. همچنین برای افرادی اکه با دستگاه لیپوماساژ اقدام به از بین بردن ناصافی‌های سطح پوست خود می‌کنند این کار هزینه بر خواهد بود چرا که طی چندین جلسه ماساژ صورت می‌گیرد.

استفاده از درمان‌های لیزری از جمله درمان‌های دیگری است که در این موضوع مطرح می‌شود. درمان‌های لیزری نسبت به لیپوماساژ و برخی دیگر از انواع درمان‌ها روش پربازده‌تری بوده و از جمله روش‌های تایید شده‌ای است که به عنوان قاتل سلولیت عمل می‌کند. درمان لیزری به شکل تلفیقی همراه با ماساژ بوده و در عمق بیشتری از بافت‌ها و پوست نفوذ می‌کند.

  • لیپوساکشن

در از بین بردن چربی‌های سطح پوست موارد معددی مطرح است اما این روش چندان منطقی به نظر نمی‌رسد هر چند که خواهان زیادی دارد و محبوبیت زیادی طی سال‌های گذشته بدست آورده است. در این روش با کمک یک برش در منطقه مورد نظر چربی‌ها را ساکشن کرده و در ادامه زا بدن خارج می‌کنند.

بهترین داروی گیاهی برای رفع سلولیت

بهترین داروی گیاهی برای رفع سلولیت

داروهای گیاهی در خیلی از موارد می‌توانند به سلامتی بیشتر افراد و حفظ لایف استایل مناسب کمک کنند. در این روش به طور معمول از روغن زیتون و روغن ماهی استفاده‌های زیادی می‌شود. این روش به طور کلی مناسب افرادی نیست که به دنبال یک قاتل سلولیت به معنای واقعی کلمه هستند بلکه بیشتر روشی کمکی است که در کنار بقیه موارد از آن استفاده می‌شود.

معمولا با خوردن روزانه این روغن‌ها و تاثیر فوق العاده‌شان در استحکام بافت پوست و تنظیم سوخت و ساز بدن می‌توان ادعا کرد مکمل‌های خوبی برای از بین بردن ناصافی‌های ایجاد شده در سطح پوست هستند.

از بین بردن سلولیت ران

یکی از مواردی که به شکلی همه‌گیر در جامعه دیده می‌شود سلولیت ران است. تمام روش‌ها ذکر شده در از بین بردن سلولیت ران موثرند اما باید توجه داشت سلولیت ران بیش از آن که با چربی‌سوزی در جریان تمرینات ورزشی از بین برود به کمک عضله‌سازی و افزایش سوخت و ساز بدن محو می‌شود.

علت سلولیت چیست ؟

موارد متعددی وجود دارند که از آنها به عنوان عوامل ایجاد سلولیت و ناصافی بر سطح پوست یاد می‌شود. از جمله این موارد رژیم غذایی اشتباه است که شاید از دیگر موارد همه‌گیر و مطرح‌تر باشد. افراد دارای سلولیت به طور معمول رژیم غذایی نامناسبی دارند و در نتیجه آن چربی‌های تجمع یافته زیر پوست گواه این موضوع‌اند. مصرف بالای چربی، قند و عدم توازن بین مصرف کربوهیدرات و دیگر مواد غذایی عوامل مهمی در ایجاد سلولیت هستند. چاقی عامل ثانویه‌ای است که در نتیجه رژیم غذایی اشتباه حاصل می‌شود و با خود سلولیت را به همراه دارد.

از دیگر موارد مطرح در این بخش مصرف بی رویه و کنترل نشده سیگار و دخانیات است که می‌تواند به این امر دامن بزند. افراد زیادی وجود دارند که در عین لاغری و داشتن رژیم غذایی نه چندان ناسالم بلکه به دلیل مصرف کنترل نشده سیگار سلولیت دارند.

عدم تحرک و ورزش نکردن اگر مهم ترین عامل در ایجاد سلولیت نباشد قطعا جز مهم ترین‌ها است. دقت داشته باشید که ورزش نکردن و عدم تحرک در ایجاد سلولیت حرف اول را می‌زند. پس تردمیل خود را روشن کنید و دویدن را کم کم آغاز کنید!

تغییرات هورمونی و عدم توازن گذشته آن‌ها از جمله عوامل دیگری است که می‌تواند افراد زیادی را درگیر خود کند. به هم ریختگی هورمون خود یکی از مهم‌ترین مواردی است که باعث ایجاد سلولیت بیشتر در زنان نسبت به مردان می‌شود.

عوامل دیگری نیز در ایجاد سلولیت مطرح هستند از جمله بالا رفتن سن و استرس که شاید تاثیری به اندازه موارد توضیح داده شده نداشته باشند و چندان به چشم نیایند.

سلولیت شکم

سلولیت شکم هم از جمله شایع‌ترین موارد است که در افراد زیادی رخ می‌دهد. دقت کنید که از بین بردن چربی‌های سطح شکم بیش از این که یک ورزش قوی را بطلبد نیازمند رژیم غذایی قدرتمند است. اگر می‌توانید عادات غذایی خود را تغییر دهید و کمی گرسنگی بکشید باید به شما تبریک گفت چون به زودی از شر چربی‌ها و در نتیجه سلولیت شکم خود خلاص می‌شوید!

سلولیت صورت

از جمله مواردی که به اندازه سلولیت شکم و باسن شایع نباشد و در افراد زیادی رخ نمی‌دهد. این نوع سلولیت بیشتر در زمینه ژنتیکی یا چاقی بیش از اندازه ریشه دارد.

آیا سلولیت با ورزش از بین می‌رود؟

به یاد داشته باشید که هیچ چیز مطلقی در دنیا وجود ندارد! ورزش یک راه فوق‌العاده موثر است که معدود افرادی از آن نتیجه نمی‌گیرند اما همه چیز نیست. ممکن است برخی سلولیت‌ها ریشه در زمینه ژنتیکی داشته باشند که رفع آن چندان کار آسانی نخواهد بود و شاید حتی هیچگاه از بین نروند. پس به یاد داشته باشید با وجود اینکه ورزش موثرترین راه برای از بین بردن سلولیت است اما همه چیز نیست.

کلام پایانی 

امیدواریم از مطالعه مقاله قاتل سلولیت؛ سلولیت چیست و تشخیص و درمان چگونه است ؟ استفاده لازم را برده باشید و بتوانید به بهترین شکل ممکن سلولیت را کنترل و درمان نمایید؛ سایت درمان طب مرکز تبلیغ تجهیزات پزشکی و بهداشتی اعم از انواع دستکش پزشکی ، دستکش لاتکس ، دستکش نیتریل مشکی و… می باشد که شما می توانید با بهترین قیمت ها از سایت ما خریداری فرمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط