درمان طب
درمان طب

بهترین نوع گردنبند طبی کدام است؟

گردنبندهای طبی برای کنترل گردن درد و بانظارت یک پزشک استفاده می‌شوند. با این حال، نمی‌توان به سادگی و با پوشیدن گردنبند طبی برای کاهش گردن درد، ارزیابی دقیقی انجام داد. بهتر است برای استفاده از گردنبند طبی با پزشک خود مشورت کنید.

شما میتوانید برای تهیه گردنبند طبی، انواع مدلهای موردنظر خودرا درفروشگاههای سایت درمان طب جستجو فرمایید.

انواع گردنبند طبی


همیشه به یاد داشته باشید که انواع مختلفی از گردنبندها در بازار موجود هستند. اگر از گردن درد شدید رنج می‌برید، به گردنبندی نیاز دارید که به نحوی مناسب از گردن شما حفاظت کند.

در ادامه انواع مختلف گردنبندهای طبی برای گردن درد معرفی شده‌اند. اما بازهم به شما توصیه می‌کنیم پیش از خرید با پزشک معالج خود مشورت کنید.

گردنبندهای طبی سفت(باجنس سخت)

گردنبندهای طبی سخت در قسمت بیرونی دارای ترموپلاستیک سخت هستند اما داخل آن‌ها نرم می‌باشد. گردنبندهای طبی سخت نسبت به انواع نرم سطح بالاتری دارند و برای بیمارانی تجویز می‌شوند که یا تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند و یا دچار آسیب ناشی از ضربه شده‌اند. کلفتی وضخامت قاب پلاستیکی این گردنبندها ۸/۱ اینچ است.

گردنبندهای طبی نیمه سخت

دقیقاً مانند انواع سخت دارای قسمت داخلی نرمی هستند و پوشیدن آن‌ها راحت است. گردنبندهای طبی نیمه سخت دارای ترموپلاستیک نیمه سخت در بخش بیرونی هستند. این نوع گردنبندها تحرک ناحیه گردن را محدود اما از چانه و همچنین سر پشتیبانی می‌کنند. نحوه‌ی استفاده از گردنبندهای طبی نیمه سخت بسیار آسان است و می‌توان در مواقعی که نیازی به آن‌ها نیست یا نباید استفاده شوند آن‌ها را برداشت.

گردنبندهای طبی نرم

از گردنبندهای طبی نرم برای بیمارانی استفاده می‌شود که به حداقل میزان حمایت نیاز دارند. این نوع از گردنبندها گردن و سر را ثابت نگه می‌دارند تا از وارد شدنِ آسیب بیشتر جلوگیری شود. گردنبندهای طبی نرم برای افرادی که تحت عمل جراحی جزئی جهت رفع مشکلات گردن قرار گرفته‌اند، توصیه می‌شود. گردنبندهای طبی نرم از فوم ساخته شده‌اند. این فوم بافت نرمی به این نوع از گردنبندها می‌بخشد. در هنگام استفاده از گردنبندهای طبی نرم مطمئن شوید که تا جایی که مناسب است و تنفس را برای شما سخت نمی‌کند کاملاً اطراف گردن را بگیرند.

نکات مهم در استفاده از گردنبند طبی:

در ادامه چند نکته مهم ارائه شده‌ که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

  • همیشه مستقیم به جلو نگاه کنید و چانه خود را بالا و موازی با سطح زمین نگه دارید.
  • گردنبند طبی مخصوص گردن درد باید آنقدر محکم باشد که نتوانید سر خود را آزادانه حرکت دهید. همچنین، چانه شما نباید به داخل بلغزد یا از گردنبند بیرون بزند.
  • مطمئن شوید که لبه پایینی گردنبند باید به صورت مناسبی روی بدن شما قرار بگیرد و فقط ناحیه دارای پد با پوست تماس داشته باشد.
  • اگر موهای بلند یا ریش دارید، باید موها را خارج از گردنبند طبی قرار دهید.
  • مطمئن شوید که می‌توانید به راحتی نفس بکشید. اگر گردنبند طبی در حال فشار آوردن به گردن است، آن را بردارید و دوباره بپوشید.
  • اگر گردنبند طبی پوست شما را تحریک می‌کند، یک پد پنبه‌ای را بین گردنبند و پوست خود قرار دهید.
  • ناحیه زیر گردنبند را تمیز و خشک نگه دارید. از مصرف پودرها یا لوسیون ها خودداری کنید زیرا ممکن است به پدهای داخل گردنبند طبی آسیب برسانند.
  • در هنگام تمیز کردن گردنبند طبی از نبودن تحریکات پوستی اطمینان حاصل نمایید.
  • پدهایی که با پوست شما در تماس هستند باید روزانه با آب و صابون ملایم تمیز شوند. اگر گردنبند طبی شما دارای پایه‌های پلاستیکی است، حداقل هفته‌ای یکبار آن‌ها را با حوله مرطوب و صابون ملایم تمیز کنید. برای تمیز کردن مواد پلاستیکی از شوینده‌های قوی استفاده نکنید.
  • در صورت داشتن گردن درد خفیف شما باید در طول روز، هر روز به مدت حداقل یک هفته از گردنبند طبی استفاده کنید. سپس می‌توانید به تدریج مدت زمان استفاده از گردنبند طبی را کاهش دهید.در صورت ابتلا به بیماری دیگری (مانند عمل جراحی) که نیاز به استفاده از گردنبند طبی دارد باید آن را همیشه بپوشید، مگر اینکه پزشک دستور دیگری داده باشد. تا زمانی که ستون فقرات شما بهبود یابد از گردنبند طبی استفاده کنید. این دوره ممکن است از ۶ هفته تا ۶ ماه به طول انجامد. هنگام خواب باید گردنبند طبی را بردارید.استفاده‌ی طولانی مدت از گردنبند طبی ممکن است عوارض جانبی متعددی مانند انقباض بافت نرم، از دست دادن حس عمقی، آتروفی عضلانی، ضخیم شدن بافت‌های زیر کتفی و از دست دادن هماهنگی داشته باشد. علاوه بر این استفاده از گردنبند طبی به مدت طولانی می‌تواند منجر به وابستگی روانی در بیمار شود.
  •     منبع:omidfoot.com/

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *