آرمان سایت درمان طب،اطلاع رسانی صحیح مشخصات پزشکان (آدرس دکتر، تلفن مطب و...) و اطلاعات مراکز درمانی ایران (بیمارستان ، درمانگاه ، مراکز پرتونگاری ، فیزیوتراپی ، سونوگرافی ، آزمایشگاه ، داروخانه و...) وهمچنین ارائه اطلاعات پزشکی و دارویی ،تغذیه و رژیم درمانی مورد نیاز هموطنان می باشد . مقالات و مطالب پزشکی تنها جنبه اطلاع رسانی داشته و توصیه پزشکی تلقی نمی گردد و نباید جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست . در واقع شما نمی توانید با تکیه بر این مطالب مبادرت به خود درمانی کنید.



امام حسین (ع): سلامت نعمت پنهانی است كه هر گاه موجود باشد، فراموش می شود و هر گاه از دست برود، به یاد می آید. - سلامت، گوارا ترین نعمت هاست. -

تهران کرج اروميه اردبيل سنندج زنجان رشت قزوين ساري گرگان كرمانشاه همدان ايلام خرم اباد اراك قم سمنان اصفهان اهواز شهركرد بوشهر شيراز يزد بندرعباس كرمان زاهدان ياسوج جزيره كيش جزيره قشم جزيره ابوموسي جزيره خارك تبريز خراسان جنوبي خراسان شمالي خراسان رضوي

کاهش وزن با غذاهایی که مثل کوره چربی می سوزاند

کاهش وزن با غذاهایی که مثل کوره چربی می سوزاند:

تا کی برای کاهش وزن بگوییم فلان غذا را نخورید، کم بخورید، دیر به دیر بخورید، آرام بخورید؟؟؟ واقعا رژیم گرفتن چه لذتی دارد اگر فقط به نباید ها توجه کنیم؟ واقعا آدم هایی که در کاهش وزن بدون عذاب موفق بوده اند چه کارهایی انجام دادند؟

چقدر خوب است که بتوان با غذا خوردن هم لاغر شد! آیا این اصلا ممکن است؟ حتما شما هم آرزو می کنید حقیقت داشته باشد. در این مقاله به بررسی غذاهایی که به کاهش وزن کمک می کند می پردازیم. به نظر خوب می رسد! خب. برای پی بردن به معنی این همه مقدمه فقط کافی است این مقاله را بخوانید.

  1. 1.      گوشت های خالص:

گوشت چاق می کند. درست. اما چه گوشتی و چرا؟ گوشتی چاق می کند که سرشار از چربی اشباع باشد. مثل گوشت قرمز. اما گوشت مرغ و ماکیان، البته قسمت های بدون چربی و بدون پوست آن از بهترین غذاهای یک رژیم کاهش وزن اند. چرا؟ چون دارای مقادیر بالای پروتئین و مقادیر اندکی از چربی است. همانطور که می دانید پروتئین اگر به میزان متعادل و مناسب مصرف شود، صرف ایجاد توده عضلانی می گردد. بعلاوه آنکه با عضلانی شدن بدن، مصرف انرژی توسط فرد افزایش یافته و سرعت سوخت و ساز و متابولیسم بالا می رود. اما شاید دوست داشته باشید یک راز دیگر را هم بدانید. انرژی که بدن شما برای هضم و جذب و ذخیره پروتئین مصرفی صرف می کند، بسیار بیشتر از انرژی لازم برای چربی و قند است. پس هرچه بیشتر پروتئین ناب و خاص بخورید، بدن شما کالری بیشتری می سوزاند.

گوشت ماهی همچنین ماده غذایی مناسبی برای کاهش وزن سریع است. ماهی نظیر ماهی سالمون و ماهی تن حاوی مقادیر بالایی از روغن امگا 3 است. این روغن ها در دسته روغن های خوب یا غیر اشباع قرار می گیرند. اصلا چرا چربی های بد چاق می کنند؟ تجمع چربی در بدن به دلیل فعالیت هورمون خاصی به نام لپتین است که چربی را در بدن ذخیره می کند. چربی های امگا 3 باعث کاهش عملکرد این هورمون می شوند در نتیجه شما سریعتر و با شکم سیر وزن کم می کنید.

*پس هر دو نوع گوشت مرغ و ماهی برای کاهش وزن مفید است. البته فراموش نکنید که پوست و چربی آن جدا شود. اما از گوشت قرمز دوری کنید و مصرف آن را به حداقل برسانید.

  1. 2.      روغن زیتون:

روغن مصرفی تان را با روغن زیتون عوض کنید. روغن زیتون کاملا عاری از روغن های بد و اشباع است و مقادیر بالایی از چربی های غیر اشباع را به بدن ارائه می دهد. این چربی های غیر اشباع نه تنها اشتهای ما را کاهش می دهد بلکه با افزایش کلسترول هم مبارزه می کند. کلا مصرف روغن زیتون سطح کلسترول و چربی بدن را پایین نگه می دارد.

  1. 3.      توت ها:

توت ها میوه های خوبی برای وزن کم کردن اند. توت سفید، سیاه، قرمز، فرنگی و خلاصه هر توتی که دم دست دارید بخورید تا لاغر شوید. زغال اخته نیز از این قاعده مستثنی نیست. چگونگی تاثیر این توت ها در کاهش وزن ممکن است متفاوت باشد. در میان همه ی این توت ها، توت فرنگی بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارد. توت فرنگی نه تنها خیلی خوشمزه است بلکه مصرف آن باعث کاهش وزن نیز می شود.

  1. 4.      حبوبات

درباره مزیت پروتئین در رژیم غذایی که صحبت کردیم، مزایای فیبر و غذاهای پر فیبر در کاهش وزن و کاهش اشتها را هم که بارها گفته ایم. حالا فکرش را بکنید هر دو این مواد باهم در یک ماده غذایی باشد. حبوبات: نخود، لوبیا ها، مخصوصا سویا، عدس و ... بهترین منابع برای پروتئین گیاهی اند که نه تنها درصدی چربی اشباع ندارد بلکه سرشار از فیبر است.

  1. 5.      تخم مرغ:

تخم مرغ منبع بسیار قوی از پروتئین است که می تواند باعث تسریع سوخت و ساز شود. تعجب کرده اید؟ حتما بارها خطرات تخم مرغ برای سلامتی را شنیده اید. مثلا اینکه کلسترول را افزایش می دهد. اولا، کاملا درست است که تخم مرغ حاوی کلسترول نسبتا بالایی است. اما این کلسترول در قسمت زرده است و سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین. دوما، مطالعات اخیر نشان داده اند خود کلسترول رژیم غذایی به تنهایی کمترین اثر را بر کلسترول خون دارد. در افزایش کلسترول خون محتوی کل چربی رژیم غذایی متهم اصلی است. اما اگر بازهم نگران کلسترول خون خود هستید از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. تا به حال ساندویچ سفیده تخم مرغ را برای صبحانه امتحان کرده اید؟

*این را هم بگوییم که تخم مرغ منبع غنی ویتامینB12 است. ویتامینی که در شکستن و فروپاشی سلول های چربی مهارت دارد.

لبنیات کم چرب:

بر اساس نتیجه چندین مطالعه در زمینه چاقی، زنانی که محصولات لبنی کم چرب نظیر ماست کم چرب و شیر کم چرب را به طور دائم در رژیم غذایی خود مصرف می کردند، 70 درصد بیشتر از گروهی که این در رژیم غذایی خود لبنیات نداشتند چربی سوزانده و وزن کم کردند. مزایای لبنیات کم چرب در کاهش وزن علاوه بر کمتر بودن چربی آن، به میزان بالای کلسیم لبنیات نیز نسبت داده شده است. اگر شما به مصرف لبنیات علاقه دارید این بسیار عالی است. اما حالا زمان آن رسیده که برای بهره مند شدن از تمام مزایای لبنیات انواع کم چرب و حتی بدون چربی ان را انتخاب کنید.

 لوبیای سویا، جوی دوسر، غلات کامل  و نان های سبوس دار، ذرت کامل، و قطعا میوه ها سبزی ها از دیگر مواد غذایی کاهنده اشتها اند که اهمیت و اثر آنها در کاهش وزن بر هیچ کس پوشیده نیست.

پس :    اشتهای کمتر= غذا خوردن کمتر= وزن کمتر!

همانطور که می بینید، تمایل و قصد کاهش وزن به معنی گرسنگی و عذاب نیست. امروزه رژیم های غذایی متفاوت و البته عجیب غریبی برای کاهش وزن توصیه می شود. اما با اطمینان می گوییم که هیچ کدام از آنها نمی تواند "رژیم وزن کم کردن با خوردن" را زمین بزند.

مطمئن باشید اگر شما درست غذا بخورید، نه تنها وزن کم می کنید بلکه سالم خواهید بود. رژیم های غذایی سخت و البته خیلی وقت ها موفق در کاهش وزن، معمولا مشکلاتی برای سلامتی نیز ایجاد می کند. ریزش مو، خشکی پوست، لاغری صورت و افتادگی پوست و ... . اما غذاهایی که اینجا به آنها اشاره شده، با تامین ویتامین ها و مواد معدنی  و نیز آنتی اکسیدان ها، از اینگونه عوارض پیشگیری خواهد کرد.

الهه گودرزی

 

Free PageRank Checker
کلیه حقوق این سایت متعلق به darmanteb.ir است.
هرگونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.Copyright © 2011-2012 darmanteb All right reserved