آرمان سایت درمان طب،اطلاع رسانی صحیح مشخصات پزشکان (آدرس دکتر، تلفن مطب و...) و اطلاعات مراکز درمانی ایران (بیمارستان ، درمانگاه ، مراکز پرتونگاری ، فیزیوتراپی ، سونوگرافی ، آزمایشگاه ، داروخانه و...) وهمچنین ارائه اطلاعات پزشکی و دارویی ،تغذیه و رژیم درمانی مورد نیاز هموطنان می باشد . مقالات و مطالب پزشکی تنها جنبه اطلاع رسانی داشته و توصیه پزشکی تلقی نمی گردد و نباید جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست . در واقع شما نمی توانید با تکیه بر این مطالب مبادرت به خود درمانی کنید.



امام حسین (ع): سلامت نعمت پنهانی است كه هر گاه موجود باشد، فراموش می شود و هر گاه از دست برود، به یاد می آید. - سلامت، گوارا ترین نعمت هاست. -

تهران کرج اروميه اردبيل سنندج زنجان رشت قزوين ساري گرگان كرمانشاه همدان ايلام خرم اباد اراك قم سمنان اصفهان اهواز شهركرد بوشهر شيراز يزد بندرعباس كرمان زاهدان ياسوج جزيره كيش جزيره قشم جزيره ابوموسي جزيره خارك تبريز خراسان جنوبي خراسان شمالي خراسان رضوي

6 دليلي كه شما وزن كم نمي كنيد


 

6دليلي كه شما وزن كم نمي كنيد 

 

آیا شما رژیم می‌گیرید و وزن کم نمی‌کنید؟ به احتمال زیاد شما گرفتار برخی اشکالات رایج در رژیم‌های غذایی هستید.
کارشناسان می‌گویند واقعیت این است که حتی وقتی شما رژیم می‌گیرید، شاید کالری بیشتری را نسبت به آن‌چه فکر می‌کنید بخورید. گاهی بین آن‌چه که ما می‌دانیم باید برای کاهش وزن انجام دهیم و آن‌چه که واقعاً در هنگام تلاش برای رژیم انجام می‌دهیم ارتباطی وجود ندارد.
شاید شما ندانید که کالری‌ها با چه سرعتی می‌توانند افزایش پیدا کنند. یک قاشق غذاخوری برنج اضافه در طول شش ماه می‌تواند ۱۰۰-۷۵ کالری به شما اضافه کند، یک قاشق غذاخوری اضافه‌ی کره می‌تواند ۱۰۲ کالری اضافه کند و ۱ اونس ( ۲۸,۳۵ گرم) چیپس هنگام ناهار همراه با ساندویچ ۱۶۲ کالری اضافه به همراه دارد. غذا خوردن هنگام آشپزی، آغاز هر روز با یک قهوه پرکالری، تمام کردن بشقاب غذای بچه‌ها هنگام شام و ... فقط برخی از عادت‌های بدی هستند که تلاش برای کم کردن وزن را از بیهوده می‌کنند.
البته به همان سرعتی که کالری‌ها می‌توانند افزایش پیدا کنند، می‌توانند کم هم بشوند. آگاه شدن از اشتباه‌هایی که باعث می‌شوند کالری‌ها یواشکی وارد برنامه‌ی رژیم غذایی شما شوند می‌توانند برای کاهش وزن واقعی شما بسیار کمک کننده باشد.
اشتباه‌های رایج مردم در هنگام رژیم گرفتن :
● اشتباه رژیمی شماره یک: مسابقه برای تمام کردن
جایزه‌ای بر تمام کردن غذای شما در زمان معینی وجود ندارد، برنامه‌ی روزانه‌ی شلوغ و پر کار، ما را به سویی برده است که برای سازگار شدن آن به سراغ عادت ناسالم سریع غذا خوردن برویم.
● اشتباه رژیمی شماره ۲: صرف نظرکردن از وعده‌های غذایی
تحقیقات نشان می‌دهند افرادی‌که صبحانه نمی‌خورند، بیشتر از افرادی‌که صبحانه بخورند وزن دارند. درک غلطی در این مورد وجود دارد که صرف نظر کردن از صبحانه یا هر وعده‌ی غذایی باعث می‌شود کمتر کالری جذب کنیم، ولی واقعیت این است که بیشتر مردمی که کمتر از ۳ وعده غذا در روز می‌خورند، در انتهای روز با خوردن کالری بیشتری روز را تمام می‌کنند. برای خوردن ۳ وعده غذا در روز تلاش کنید. همیشه روزتان را با یک صبحانه سالم شروع کنید ولی مراقب باشید که عاقلانه انتخاب کنید.
● اشتباه رژیم غذایی شماره ۳: استفاده از کالری مایع بیش از اندازه
کالری‌های مایع مانند قهوه با خامه، آب‌میوه‌ها، چایی و سودا واقعاً می‌تواند وزن را زیاد کنند. یک تحقیق نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها تقریباً۲۱۰۰۰۰ کالری‌های خود را از آشامیدنی‌ها می‌گیرند.
به جای نوشیدنی‌های پرکالری، آب، شیر بی‌چربی، آب سبزیجات و اندکی آب میوه‌های۱۰۰ درصد خالص بنوشید. سعی کنید گزینه‌های سبک‌تر و ملایم‌تری را نوشیدن انتخاب کنید.
● اشتباه‌های رژیمی شماره ۴: ظرف‌‌های بسیار بزرگ
کارشناس‌ها بعضی ترفندها را برای کمتر کردن دريافت توصیه می‌کنند:
▪ کمی از غذای خود را در بشقاب بگذارید بماند.
▪ از بشقاب‌ها و کاسه‌های کوچک‌تر استفاده کنید.
▪ بعضی اوقات، ظرف‌‌های خود را با وسایل اندازه‌گیری، اندازه بگیرید.
● اشتباه‌های رژیمی شماره ۵: انتخاب غذاهای اضافه
هم‌چنین علاوه بر زیاد بودن ظرف‌‌های غذا، ما دوست داریم کردن سالادهای رژیمی و غذا‌های مورد علاقه‌مان با لایه‌ای از چربی زیاد مانند سس، پنیر و چیزهای دیگر تمام کنیم.
● اشتباه‌های رژیمی شماره ۶: بدون فکر خوردن
«فراموشی خوردن» این در حقیقت بردن دست به طرف دهان است بدون این‌که متوجه آن باشید این اتفاق معمولاً در مقابل تلویزیون و یا هنگام مطالعه کتاب در حالت‌ها و ساعت‌های خوشحالی و وقتی که شما باقی مانده‌ی غذای بچه‌ها را می‌خورید، اتفاق می‌افتد.
● حالا سوال این است، شما چگونه می‌توانید عادت بی‌فکر غذا خوردن را کنار بگذارید؟
در ابتدا سعی کنید عادت این که همیشه در حال نشستن و استراحت چیزی بخورید را کنار بگذارید. یک فنجان چایی، یک لیوان آب و یا یک آدامس بدون شکر را امتحان کنید. اگر یک میان وعده می‌خواهید، آن را بیرون کیف‌تان به قطعات کوچک‌تری تقسیم کنید.

 

 

Free PageRank Checker
کلیه حقوق این سایت متعلق به darmanteb.ir است.
هرگونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.Copyright © 2011-2012 darmanteb All right reserved