آرمان سایت درمان طب،اطلاع رسانی صحیح مشخصات پزشکان (آدرس دکتر، تلفن مطب و...) و اطلاعات مراکز درمانی ایران (بیمارستان ، درمانگاه ، مراکز پرتونگاری ، فیزیوتراپی ، سونوگرافی ، آزمایشگاه ، داروخانه و...) وهمچنین ارائه اطلاعات پزشکی و دارویی ،تغذیه و رژیم درمانی مورد نیاز هموطنان می باشد . مقالات و مطالب پزشکی تنها جنبه اطلاع رسانی داشته و توصیه پزشکی تلقی نمی گردد و نباید جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست . در واقع شما نمی توانید با تکیه بر این مطالب مبادرت به خود درمانی کنید.



امام حسین (ع): سلامت نعمت پنهانی است كه هر گاه موجود باشد، فراموش می شود و هر گاه از دست برود، به یاد می آید. - سلامت، گوارا ترین نعمت هاست. -

تهران کرج اروميه اردبيل سنندج زنجان رشت قزوين ساري گرگان كرمانشاه همدان ايلام خرم اباد اراك قم سمنان اصفهان اهواز شهركرد بوشهر شيراز يزد بندرعباس كرمان زاهدان ياسوج جزيره كيش جزيره قشم جزيره ابوموسي جزيره خارك تبريز خراسان جنوبي خراسان شمالي خراسان رضوي

سوزاندن چربي با خوراكي

 

 

 

سوزاندن چربي با خوراكي

 

ميوه و سبزي حاوي فيبرهاي حلال چربي هستند، بنابراين تا مي توانيد از آنها استفاده کنيد. اگر کوشش مي کنيد که بدون تحمل رنج گرسنگي از وزن خود بکاهيد، اين فهرست که شامل 10 مورد از بهترين موادغذايي مناسب با رژيم است، مي تواند براي شما مناسب باشد. اين فهرست را در جايي مانند روي درب يخچال نصب کنيد و يک کپي از آن را هنگام خريد با خود داشته باشيد. بنا به گفته «سوزان برک» (Burke Susan) متخصص ارشد تغذيه در eDiets، هيچ غذايي وجود ندارد که خوردن آن موجب کاهش وزن شود. از آنجايي که غذاها به خودي خود مانند دارو عمل نمي کنند، نمي توانند گوارش شما را سريع تر کنند يا اينکه موجب شکسته شدن مولکول هاي چربي شوند. اما موادي وجود دارند که گنجانيدن آنها در برنامه تغذيه روزانه، موجب کم شدن کالري مصرفي و در نتيجه کاهش وزن مي شود. سوزان10  ماده غذايي را معرفي مي کند که ميزان چربي آنها صفر يا در حد قابل چشم پوشي است :

1. آب، هميشه آب: خوب، اين اولين مورد فهرست، چندان «غذا» نيست اما آب يکي از بهترين مواد طبيعي براي کاهش اشتها است يکي از اجزا مهم هر رژيم خوب غذايي است. تحقيقات نشان داده اند که نوشيدن آب روند سوخت و ساز را سرعت مي بخشد.با توجه به اينکه تشنگي، معمولا به اشتباه به گرسنگي تعبير مي شود، سيراب نگهداشتن بدن از پرخوري جلوگيري مي کند.

2. چاي سبز: اين نوشيدني عالي نه تنها سرعت گوارش را بالا ميبرد بلکه حاوي مواد  ضد سرطان هم هست و از بروز مشکلات قلبي جلوگيري مي کند.

3. سالاد: عادت کنيد که قبل از هر غذا سالاد ميل کنيد. به اين ترتيب براي غذاي اصلي جاي چنداني نخواهيد  داشت و در ضمن بدون هيچ دردسري فيبر بيشتري مصرف کرده، کالري دريافتي بدن را کاهش ميدهيد و در نهايت بدون احساس گرسنگي، وزن کم مي کنيد.

4.  لبنيات: کلسيم يکي از عناصر مهمي است که بايد در رژيمهاي کاهش وزن گنجانده شود و مصرف مواد لبني حاوي کلسيم نيز بسيار مفيد است. البته توجه داشته باشيد که از شير، ماست و پنير کم چربي يا بدون چربي استفاده کنيد و تا حد امکان از شير تازه استفاده کنيد نه شيرهايي که مدت دار هستند.

5. سوپ: سوپ نه تنها در وعده غذاي شبانه، بلکه در هر ساعت روز مي تواند يک ميان وعده مناسب باشد. بنا به جديدترين تحقيقات که در دانشگاه «پنسيلوانيا» صورت گرفته است، کساني که در رژيم خود، سوپ را بعنوان خوراکي ميان وعده صبح و ظهر انتخاب کرده اند، بطور متوسط 100 کالري کمتر از ديگران مصرف کرده اند. سوپ هم، مانند سالاد عمل مي کند و با نيمه سير کردن شما، اشتهاي زيادي براي پرداختن به غذاهاي ديگر باقي نمي گذارد. البته راز موفقيت در مصرف سوپ اينست که از سوپ هايي ميل کنيد که فاقد خامه و چربي باشند و با سبزيجات، آب گوجه فرنگي و آب مرغ يا گوشت بدون چربي تهيه شده باشند.

6. دانه کامل: استفاده از نان هاي گندم يا جوي کامل، سرشار از فيبر است و به سرعت موجب سيري مي شود. نان هاي سفيد موجب بهم خوردن تعادل قندخون مي شوند در حالي که غلات کامل (چه بصورت نان، برشتوک يا پخته شده در آش و سوپ) بخاطر دير هضم بودن، سرعت هضم غذا را کاهش داده و موجب مي شوند که مدت بيشتري احساس سيري کنيد. همواره از ناني استفاده کنيد که از آرد کامل تهيه شده باشد، شناسايي آن ساده است، هرچه تيره تر بهتر.

7. بوقلمون: گوشت بدون چربي سينه بوقلمون، غذاي مورد علاقه ورزشکاران و بدنسازان است، زيرا هر 85 گرم آن تنها 120 کالري دارد و حاوي 26 گرم پروتئين سير کننده و يک گرم چربي است. همچنين به هيچ وجه چربي اشباع شده ندارد.

8.  جو دوسر: جو دوسر پرک شده پخته شده در شير بدون چربي، بهترين غذا براي صبحانه است. اين غذا که در فهرست کربوهيدرات هاي مفيد قرار دارد، منبع مواد ضدکلسترول و فيبرهاي حلال چربي است و شما را در طول روز سير و پر انرژي نگه مي دارد. توجه کنيد که از انواع آماده آن استفاده نکنيد زيرا فاقد ويتامين، مواد معدني و فيبر کافي هستند.

9. ميوه و سبزيجات تازه:. فيبرهاي حلال چربي و فيبرهاي ساده موجود در ميوه و سبزي بعلاوه آب موجود در آنها، اين مواد را به غذاهايي چربي سوز تبديل کرده است. هرچه ميل داريد سبزي تازه و ميوه ميل کنيد و با کاستن از کالري دريافتي بدن، وزن خود را کاهش دهيد.

10. گريپ فروت: گريپ فروت سرشار از ويتامين C است و در کاهش مقدار انسولين معجزه مي کند و موجب کاهش وزن مي شود. توجه کنيد که اگر دارويي خاص مصرف مي کنيد يا تحت نظر پزشک هستيد، قبل از مصرف گريپ فروت حتما با پزشک خود مشورت کنيد

 

 

 

Free PageRank Checker
کلیه حقوق این سایت متعلق به darmanteb.ir است.
هرگونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.Copyright © 2011-2012 darmanteb All right reserved