درمان طب
درمان طب

رشته هایی که بعد از فارغ التحصیلی روپوش سفید می پوشند

عمدتا پس از پایان تحصیلات عالی فرد این لباس فارغ التحصیلی را به تن می کند و رسیدن به درجه ی علمی و دانگاهی خود را جشن می گیرد. تعدادی از رشته های علوم پزشکی پس از پایان دوران دانشگاهی خود روپوش سفید دکتری یا به اصطلاح قدیمی خودمان لباس دکتری بر تن می کنند و چقدر هم غرور برانگیز است.

بسیاری از جوانان در آرزوی پوشیدن روپوش سفید پس از فارغ التحصیلی به دنبال انتخاب رشته ای مناسب و شاید پردرآمد می گردند. اکثر رشته های پایه علوم تجربی براساس خواستگاه خود از این ویژگی برخوردارند. شاید بازار داغ کنکور و در نهایت دغدغه های انتخاب رشته ی مناسب برای پوشیدن این لباس سبب شده افراد بسیاری به دنبال مشاورین مطمئن جهت راهنمایی درست در این زمینه باشند.

روپوش سفید پزشکی

انتخاب آگاهانه و درست برای رشته های علوم پزشکی می تواند فرد را به آرزوی بزرگ خود یعنی پوشیدن روپوش سفید، سوق دهد.

تنها رشته ی پزشکی نیست که بعد از گذراندن دوران آکادمیک خود روپوش سفید برتن می کنند، رشته هایی نظیر:

  • پزشکی
  • پرستاری
  • اتاق عمل
  • علوم آزمایشگاهی
  • داروسازی
  • دندانپزشکی
  • تغذیه
  • اعضای مصنوعی
  • بینایی سنجی
  • پزشکی هسته ای
  • خدمات بهداشتی
  • خاک شناسی

در این رشته ها نه تنها فارغ التحصیلان خود، بلکه دانشجویان در زمان تحصیل روپوش سفید بر تن دارند. افراد به دنبال اهداف خود مدام در حال تلاش و کوشش اند. بنابراین بهتر است در ابتدا از نیازها، خواسته ها و علایق خودمان در انتخاب رشته، آگاهی پیدا کنیم و سپس بر اساس آن ها و برای طی مسیری آسان و درست از مشورت افراد آگاه در این زمینه کمک بگیریم.

به عنوان مثال برای کسب مدرک پزشکی و در نهایت پوشیدن این روپوش سفید معروف باید تلاش بسیاری در کسب دانش و علم کرد. به طور کلی مدرک پزشکی رایج ترین درجه در بالاترین سطح علمی است که پس از یک دوره تحصیل اعطا می شود. پس برای پوشیدن این روپوش غرور آفرین باید تلاش بسیاری در پیرامون کسب علم داشت. هم اکنون نیاز به رشته پزشکی و پرستاری در کشور رو به افزایش است. با پیشرفت علم و دانش، بیماری های جدید و با اسامی نوین وارد زندگی بشریت شده و سلامت انسان ها را به خطر می اندازد.

به همین ترتیب نیاز به افراد با دانش و علم فراوان برای دستیابی به داروهای مورد نیاز جهت درمان بیماری های جدید بسیار لازم است. جهان در حال پیشروی به سمت پزشکی مدرن است. در انتها بهتر است به فلسفه ی پوشیدن این روپوش سفید، بیشتر بپردازیم. رنگ سفید روپوش برای نشان دادن تمیزی و پاکیزگی و عاری از میکروب بودن است. در ضمن رنگ سفید از جهت روانشناسی رنگ ها جزو رنگ های آرامش دهنده است.

بیماری که خود درگیر مریضی و کسالت است به اندازه ی کافی از فکری مشوش برخوردار است و شاید همین رنگ روپوش سفید پزشک کمی به او آرامش دهد.

پس این روپوش سفید نه تنها سبب حفاظت لباس پزشک و یا سایر دوستان چنین رشته هایی می شود، بلکه همین روپوش سفید سبب احساس مسئولیت بیشتری برای فرد درمانگر و توجه او به بیمار می شود. جالب است بدانید استفاده از این روپوش سفید در ابتدا برای پزشکان و جراحان بوده و به بیش از صد سال قبل باز می گردد. این روپوش با نماد پاکی و پاکیزگی برای درمان بیماران ساخته شده بود.

برای  کاربرد روپوش سفید آزمایشگاهی مورد استفاده افراد باید گفت این روپوش مانع از نشت تصادفی ناشی از ریختن مواد آزمایشگاهی از جمله اسیدها و سایر مواد بر روی لباس فرد خواهد شد پس از جنبه ی محافظتی زیادی برخوردار است. حال برخی از روپوش های آزمایشگاهی در انتهای آستین خود دارای دکمه یا کشباف می باشند تا آستین را در اطراف مچ دست ثابت نگه دارد و به نحوی آستین آزمایشگر به مواد آزمایشگاهی برخوردی نداشته باشد.

هم اکنون روپوش های سفید با تکنیک نانو وارد بازار شده که فرد استفاده کننده با خیال آسوده تری می تواند به فعالیت بپردازد و از عدم جذب مواد مختلف بر روی روپوش خود اطمینان حاصل کند.

سخن پایانی

درمان طب آرزوی موفقیت و پوشیدن لباس سفید پزشکی را برای تمامی علاقمند به این زمینه دارد.

امیدواریم از مطالعه مقاله کدام رشته ها بعد از فارغ التحصیلی روپوش سفید می پوشند؟ در سایت درمان طب استفاده لازم را کرده باشید، همچنین اگر سئوالی در این بخش دارید در قسمت نظرات پایین همین سایت از ما بپرسید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط