درمان طب
درمان طب

بهبود زود انزالی با گیاهان دارویی

 گیاهان بزرگ ترین نعمت خداوند بوده و می توانند در درمان بسیاری از بیماری ها اثربخشی بالایی داشته باشند. متخصصان طب سنتی معتقدند که انسان ها با استفاده از گیاهان دارویی در درمان بیماری های مختلف، قادر خواهند بود زندگی سالم تر و طول عمر بیشتری را تجربه کنند. در این میان برای اختلال زود انزالی درمان های بسیاری وجود دارد که بهترین آن استفاده از گیاهان دارویی است.

در این مطلب می خواهیم نگاهی مختصر به انواع مختلف گیاهان دارویی و خواص آن ها در درمان زود انزالی داشته باشیم.

زود انزالی یک اختلال در سیستم عملکرد جنسی مردان است که با استفاده از همین گیاهان دارویی موجود در طبیعت می توان به راحتی آن را درمان کرد. تنها نکته مهم، شناخت این گیاهان است. به احتمال زیاد اسامی خیلی از آن ها را برای بارها شنیده اید اما از خواص درمانی آن ها برای رفع زود انزالی آگاه نبوده اید.

توجه کنید زود انزالی نه تنها به سلامت جسم و قدرت جنسی فرد مربوط می شود بلکه ناراحتی های روحی و روانی هم در بروز این اختلال بی تأثیر نیست. پس باید به دنبال شکلی از دارو و درمان ها بگردیم که بتواند تمامی این موارد را تحت پوشش قرار داده و سبب درمان فرد شود.

 درمان زود انزالی با گیاهان دارویی و طرز استفاده از آن ها

  • زعفران

زعفران

زعفران به عنوان یک ماده بسیار قوی و حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان به عنوان بهترین درمان برای زود انزالی شناخته شده است. برای این منظور یک ساعت قبل از برقراری رابطه جنسی چند پر زعفران را درون یک لیوان آب حل کرده و به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و سپس این نوشیدنی خوش طعم را میل نمایید.

زعفران حاوی روی، آهن، سلنیوم، فسفر و منگنز بوده که در درمان زود انزالی مؤثر است. زعفران نشاط آور بوده و در کاهش استرس نقش مهمی دارد.

  • زنجبیل

زنجبیل

زنجبیل نه تنها به عنوان یک چاشنی و ادویه کاربردی در غذاها استفاده می شود بلکه به دلیل وجود مواد معدنی و ویتامین های موجود درون خود از قبیل فسفر، منیزیم، روی، آهن و پتاسیم به درمان زود انزالی کمک فراوانی می کند.

برای ساخت ترکیب درمانی جهت رفع زود انزالی تنها کافی است تا دو و نیم گرم زعفران را با 10 گرم زنجبیل و 250 گرم عسل ترکیب کرده و در روزی در سه وعده غذایی یعنی صبح، ظهر و شب به اندازه یک قاشق مرباخوری از آن میل کنید.

  • بادام

بادام

همواره از بادام جهت تقویت قوای جنسی نام برده شده است. برای افزایش کیفیت در برقراری رابطه جنسی باید فشار خون متعادلی داشت. بادام به دلیل وجود مقادیر کمی از سدیم و در مقابل داشتن پتاسیم، فسفر، منیزیم و ویتامین های A ، B1 ، B2 ،  B6و E برای درمان زود انزالی مفید است.

روش های مختلفی برای استفاده از بادام در رژیم غذایی وجود دارد که دو نمونه از آن را بیان خواهیم کرد.

روزانه یک لیوان شیر بادام بنوشید. برای این منظور حدود یک فنجان بادم را به مدت 8 ساعت درون ظرف آبی بگذارید تا به خوبی خیس بخورد و بعد پوسته های قهوه ای روی آن ها را به راحتی جدا کرده و در مخلوط کن بریزید و به آن 4 لیوان آب اضافه کنید. در نهایت ترکیب را از یک پارچه تنظیف عبور دهید.

می توانید خمیر بادام باقی مانده در پارچه را درون ظرفی ریخته و خشک کرده و به عنوان آرد بادام در شیرینی ها و دسرهای خود استفاده کنید. شیر بادام حاصل تا چهار روز در یخچال قابل نگه‌داری است.

روش دیگر استفاده از بادام برای درمان زود انزالی به این صورت است که حدود 20 عدد بادام را درون ظرف آبی گذاشته تا به خوبی خیس بخورد و پوسته های قهوه ای آن کنده شود. راه ساده تر برای جدا کردن پوسته ها، قرار دادن بادام ها در آب داغ است. پس از جداسازی بادام ها از پوسته قهوه ای، آن ها را درون مخلوط کن ریخته و به آن یک لیوان شیر اضافه کنید.

در صورتی که تمایل به خوردن شیر ندارید می توانید از آب گرم استفاده کنید. بعد مخلوط به دست آمده را درون قابلمه یا شیرجوش ریخته و به آن مقدار کمی زنجبیل، سه عدد هل و زعفران اضافه کرده و اجازه دهید تا آرام آرام با حرارت زیر گاز بجوشد. چنانچه تنها به مدت یک ماه صبح ها به هنگام بیدار شدن از خواب یک لیوان از این مخلوط را بنوشید خیلی سریع متوجه درمان زود انزالی خواهید شد.

  • دارچین

دارچین

دارچین با افزایش گردش خون در بدن سبب افزایش قوای جنسی و کاهش زود انزالی در فرد می شود. از دارچین می توان در غذاها، شیرینی ها، دسر و حتی نوشیدنی ها استفاده کرد. به عنوان مثال در هنگام دم کردن چای سیاه کافی است تا تکه ای کوچک از چوب دارچین را در قوری بیندازید تا همراه با چای در آن به خوبی دم شود. مزه چای با دارچین بسیار خوش عطر و طعم خواهد بود.

  • دم کرده هسته عناب

دم کرده هسته عناب

از زمان های گذشته استفاده از دم کرده هسته عناب برای تقویت قوای جنسی و رفع زود انزالی به عنوان یک درمان مؤثر استفاده می شد. عناب به صورت میوه قهوه ای متمایل به رنگ قرمز بوده و اندازه آن همانند توت است.

عناب به دلیل مقادیر بالای پتاسیم، ویتامینC، آهن و کلسیم و غیره بسیار معروف است. خوردن روزانه چای عناب سبب افزایش گردش خون بدن شده و در نهایت به رفع انزال سریع کمک فراوان می کند.

طرز تهیه چای عناب برای درمان زود انزالی به این صورت است که:

  1. 20 عدد عناب
  2. 30 گرم ریشه زنجبیل (در صورت در دسترس نبودن زنجبیل تازه می توان از پودر زنجبیل هم استفاده کرد)
  3. 10 گرم چوب دارچین
  4. یک و نیم لیتر آب

همه مواد فوق را درون قوری بزرگ و یا کتری ریخته و روی شعله گاز قرار دهید تا بجوشد سپس 10 دقیقه زمان بدهید و بعد زیر اجاق گاز را خاموش کنید. دوباره در حدود یک ربع دیگر اجازه بدهید تا دمنوش عناب به خوبی دم بکشد، سپس دمنوش عناب آماده را از یک صافی عبور داده و نوش جان کنید. وجود عناب به همراه دارچین و زنجبیل به درمان اختلالات جنسی نظیر زود انزالی کمک زیادی می کند.

می توانید روزانه یک لیوان از این چای گیاهی خوش عطر و طعم را استفاده کنید. تنها نکته مهم دقت در مصرف آن برای افراد دیابتی است چراکه عناب سبب پایین افتادن قند خون خواهد شد و با داروهای قند تداخل پیدا خواهد کرد.

  • هل

هل

درمان زود انزالی با استفاده از هل روشی بسیار آسان است. برای این منظور تنها کافی است تا دو تا سه عدد از دانه هل را درون چای مصرفی خود به هنگام دم گذاشتن چای بیندازید و از خواص فراوان این دانه گیاهی مغذی بهره ببرید. چنانچه بخواهید تنها از دانه هل به صورت چای استفاده کنید باید:

به مقدار دو فنجان آب را درون کتری بریزید و پس از به جوش آمدن چهار عدد هل را به آن اضافه کنید و اجازه دهید حدود 8 دقیقه با شعله کم و ملایم گاز به خوبی دم بکشد. جهت شیرین نمودن این چای می توان از قند، شکر و یا عسل هم استفاده کرد.

  • دانه کدوتنبل

دانه کدوتنبل

دانه کدوتنبل به دلیل داشتن مقادیر بالا از روی و منیزیم روی هورمون تستوسترون خون تأثیر مثبت گذاشته و سبب درمان ناتوانی جنسی ناشی از زود انزالی خواهد شد. می توان در تمامی آجیل فروشی و قنادی ها دانه کدوتنبل را پیدا کرد.

در صورت تمایل تخم کدوها را پس درآوردن از درون کدو تنبل، به خوبی شسته و در آفتاب خشک کنید و به همراه اندکی نمک و روغن زیتون تفت داده و برای خوردن آماده کنید. روزانه مصرف یک مشت تخم کدو برای سلامتی بدن افراد به خصوص درمان زود انزالی بسیار مؤثر است.

  • استفاده از آووکادو

استفاده از آووکادو

آووکادو از ویتامین و مواد معدنی زیادی برخوردار است که مهم‌ترین آن مقادیر زیاد ویتامین E موجود در آووکادو است که روی عملکرد و توانایی جنسی فرد اثر مستقیم گذاشته و سبب درمان زود انزالی در فرد می شود.

استفاده از میوه آووکادو در سالادها بسیار مرسوم بوده؛ برای این منظور کاسه ای را آماده کنید و در آن تکه های گوجه فرنگی، پیاز، آووکادو، مقداری سبزی نعناع تازه و آب لیمو اضافه کنید.

  • خرما

خرما

خرما با داشتن طبع گرم مقوی بوده و استفاده از آن برای بیماران قلبی، کم خونی، سرطان و غیره بسیار توصیه شده است. مصرف خرما توسط مردان سبب افزایش بنیه آن ها شده و به درمان انزال زودرس کمک فراوانی می کند. از خرما می توان به شکل های مختلف استفاده کرد. یکی از آن ها درست کردن معجون خوشمزه شیر و خرما است.

برای ساخت معجون تنها کافی است تا تعداد دلخواه از خرمای بدون هسته را به همراه مقادیری از شیر، عسل و پسته درون مخلوط کن ریخته و اجازه بدهیم تا ترکیب ما به خوبی باهم مخلوط شوند و سپس آن را نوش جان کنید.

خرما شامل مقادیری از فلاونوئیدها و استرادیول ها است که در رفع و درمان زود انزالی تأثیر فراوانی دارد. خرما سرشار از انرژی بوده و به داشتن رابطه جنسی طولانی کمک کرده و علاوه بر آن کیفیت اسپرم ها را بالا می برد و در تحریک آن ها جهت باروری بسیار مؤثر است.

  • هندوانه

هندوانه

هندوانه به عنوان منبع غنی از سیترولین می تواند در درمان اختلال نعوظ و زود انزالی بسیار کاربردی باشد. افزایش جریان خود در آلت تناسلی مرد سبب حفظ حالت نعوظ برای مدت زمانی طولانی شده و همین امر خود به درمان زود انزالی کمک زیادی می کند. نکته قابل توجه وجود مقادیر متفاوت از ماده سیترولین در هندوانه است که اغلب در پوست هندوانه این مقدار بیشتر از گوشت قرمز خوراکی آن یافت می شود.

  • مارچوبه

مارچوبه

می توان از مارچوبه برای درمان زود انزالی استفاده کرد. برای این کار حدود دو قاشق چای خوری مارچوبه را در یک فنجان شیر روی اجاق گاز قرار داده تا به خوبی بجوشد و پس از حدود یک ربع آن را خاموش کنید و بنوشید. استفاده روزانه سه بار از این نوشیدنی با افزایش اسپرم و بالا رفتن کیفیت آن به درمان زود انزالی کمک خواهد کرد.

نتیجه آخر

برای درمان سستی کمر و زود انزالی آقایان راهکارهای درمانی فراوانی وجود دارد که بهترین آنها تغییر رژیم غذایی، سبک زندگی و استفاده از گیاهان دارویی است. اغلب گیاهان دارویی که برای کاهش استرس و افزایش عملکرد قلب و جریان گردش خون به کار می روند؛ در درمان زود انزالی آقایان هم مؤثر هستند.

گاهی لازم است در کنار استفاده از درمان های گیاهی زود انزالی از پزشک متخصص و درمان های دارویی نیز کمک گرفته شود.

همچنین شما عزیزان می توانید برای تجهیزات پزشکی از طریق همین سایت درمان طب اقدام به ثبت سفارشات خود نمایید

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط