درمان طب
درمان طب

درمان ریزش مو با داروی روگین

با گذشت زمان و با افزایش سن افراد دچار کم شدن تارهای مو بر اثر ریزش مو می شوند که ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله عوامل ارثی یا ژنتیکی باشد. این موضوع بر روحیه افراد تاثیر مخربی گذاشته و باعث می شود که از لحاظ زیبایی، فرد احساس ناراحتی کند.

 یکی از محصولات بی نظیری که در درمان قطعی ریزش مو بسیار موثر و مفید است، روگین می باشد که در این مقاله به توضیح آن، خواهیم پرداخت.

در ابتدا دارویی به نام ماینوکسیدیل برای کاهش فشار خون استفاده می شد. انجام آزمایشات و تحقیقات نشان داد که این دارو عارضه جانبی قابل توجهی در رشد موها دارد. سپس برای اولین بار در ایالات متحده آمریکا تحت عنوان روگین، معروف شد. دارویی که در درمان موها موثر است، یعنی از آن برای رویش مجدد موها، پر پشت شدن موها و جلوگیری از ریزش موها استفاده می شود. روگین انواع مختلفی دارد که به صورت لوسین ها، محلول ها و فوم ها به بازار عرضه می شوند. برای مثال محلول های روگین به صورت 2%، 5%، 12%، 15% و … می باشند که در داروخانه های آمریکا فروش محلول های روگین 2% معمولا بدون نسخه است ولی خرید درصدهای بالاتر این محلول ها، نیاز به نسخه پزشک دارد. در حقیقت هر چه قدر که میزان درصد این محلول ها زیادتر باشد، تاثیر آن نیز بیشتر می شود. برای درمان موها معمولا خانم ها از محلول های روگین 2% و آقایان از محلول های روگین 5% استفاده می کنند.

رویش مجدد مو با استفاده از فوم روگین

جلوگیری از ریزش مو و رویش مجدد مو با استفاده از فوم روگین

در تهیه فوم روگین، مواد بسیار مفیدی به کار رفته است که در این میان می توان به گلیسیرین، الکل و یک ماده موثر در درمان ریزش مو، به نام ماینوکسیدیل، اشاره کرد. در حقیقت وجود ماده ماینوکسیدیل در روگین باعث تقویت رشد موها، تغذیه موها و جلوگیری از ریزش موها می شود. استفاده از فوم روگین در درمان ریزش مو توسط سازمان غذا و دارو آمریکا تایید شده است. هم چنین انجام آزمایشات بسیاری نشان داده که این محصول بی نظیر در درمان ریزش مو بسیار موثر بوده است. به همین دلیل بسیاری از متخصصین کشورهای آمریکا و اروپا نیز استفاده از فوم روگین را پیشنهاد می کنند. هم چنین تحقیقات نشان داده که بسیاری از افرادی که به ریزش مو مبتلا شده اند با استفاده از روگین، شاهد رویش مجدد موهای خود بوده اند.

روگین در رشد مو بسیاری از افراد، خصوصا مردانی که دچار ریزش مو یا طاسی شده اند بسیار موثر بوده و استفاده از آن به صورت صحیح، باعث رشد مجدد موهای این نواحی می شود.

طرز استفاده از روگین

هنگامی که قصد استفاده از این محصول بی نظیر یعنی روگین را دارید، باید قبل از استفاده از آن، باید مطمئن باشید که موها و پوست سرتان کاملا تمیز باشد. هم چنین موها نیز باید به صورت کامل، خشک باشند. برای استفاده از روگین، ابتدا مقدار کمی از روگین را روی نوک انگشتان خود ریخته، سپس آن را روی نواحی مورد نظر بمالید و با حرکات دایره ای و با فشار کمی روی پوست سر، آن را ماساژ داده و پخش کنید. پس از انجام این کار، باید به مدت ده الی بیست دقیقه صبر نمایید تا روگین برای رویش مجدد موها، به خوبی به پوست سر نفوذ کرده و خشک شود. پس از استفاده از روگین، به مدت چهار الی پنج ساعت، از شستن موها پرهیز کنید.

از آن جایی که استفاده از سشوار باعث آسیب رساندن به ریشه موها می شود. بنابراین توصیه می شود که پس از استفاده از روگین نیز، نباید موها را سشوار کنید.

برای رسیدن به نتیجه مورد نظر، پیشنهاد می شود که از روگین، روزی دو نوبت یعنی یکبار در صبح و یکبار در شب استفاده کنید. هم چنین باید استفاده این محصول به صورت صحیح و مداوم انجام گیرد تا در درمان ریزش مو، موثر واقع شود.

پس از استفاده از این محصول، دست هایتان را بشویید و از مالیدن روگین به سایر قسمت های بدن، پرهیز نمایید. اگر در طول درمان، روی نواحی که از این محصول استفاده کرده اید، لک یا زخم مشاهده کردید، باید مصرف آن را قطع کرده و با پزشک خود مشورت نمایید.

مدت استفاده از روگین

مدت استفاده از روگین

زمانی که افراد برای رویش مجدد موهای خود از روگین استفاده می کنند، در همان ماه های اول، شاهد تغییرات بی نظیری هستند ولی برای آن که این محصول تاثیر خود را به صورت کامل بر رویش مجدد موها بگذارد و از ریزش موها جلوگیری کند، باید روزانه و مداوم به مدت سه الی شش ماه به صورت روزانه و مداوم استفاده شود.

استفاده از روگین برای چه افرادی؟

استفاده از روگین به همه افرادی که دچار ریزش مو، کم پشتی مو و طاسی سر شده اند، توصیه می شود. استفاده از این محصول بر خلاف سایر روش های تهاجمی و کاشت مو، نیاز به جراحی نداشته و به آسانی انجام می گیرد که بعد از استفاده از روگین، از ریزش موها جلوگیری شده و رشد مجدد موها حاصل می شود.

ویژگی ها و مزایای روگین

ویژگی ها و مزایای روگین

استفاده از روگین برای درمان ریزش مو، ویژگی و مزایایی دارد که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

  • استفاده از روگین باعث رشد مجدد موها می شود.
  • استفاده از روگین، تاثیر فوق العاده ای در قطع ریزش موها دارد.
  • از روگین برای درمان طاسی، استفاده می شود.
  • استفاده از روگین، باعث تقویت و تغذیه موها می شود.
  • یکی از موثر ترین و پر فروش ترین محصولاتی است که مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا است.
  • روگین محصولی است که مورد تایید بسیاری از متخصصین قرار گرفته و در سر تا سر جهان، این محصول بی نظیر، مورد استفاده قرار گرفته است.
  • روگین سریعا به پوست نفوذ کرده و خشک می شود.
  • استفاده از روگین باعث افزایش خون رسانی در قسمت هایی از پوست که دچار ریزش مو یا کم پشتی مو شده اند، می شود.

افرادی که از روگین برای رویش مجدد موها و جلوگیری از ریزش موها استفاده می کنند اگر خودسرانه مصرف این محصول را قطع کنند ممکن است که ظرف مدت سه ماه، دوباره شاهد ریزش موهای خود شوند. بنابراین لازم که مدت درمان به صورت کامل انجام شود تا استفاده از روگین، در درمان موها موثر واقع شود. به طور کلی بهتر است برای استفاده از روگین با متخصص پوست و مو مشورت کنید و میزان و نحوه استفاده را با مشورت او انجام دهید.

چند نکته مهم 

نکات مهم در ارتباط با استفاده از روگین

افرادی که از روگین برای درمان موهای خود استفاده می کنند اگر در هفته های اول مصرف این محصول، شاهد ریزش موهای خود بودند، نباید نگران شوند چون این ریزش موها نشانه تجدید و احیای ریشه های موها می باشد. با استفاده مداوم و منظم از روگین، کم کم موهای ریزی که روی پوست سر قرار دارند، شروع به رشد کرده و با ادامه استفاده از این محصول، موهای سالم و ضخیمی مشاهده می شود.

اگر شب قبل از خوابیدن، قصد استفاده از روگین را دارید، باید پس از استفاده از این محصول، به مدت ده الی بیست دقیقه صبر کنید تا روگین به خوبی به پوست سر نفوذ کرده و کاملا خشک شود، سپس به رختخواب بروید. چون اگر بلافاصله پس از استفاده از روگین به رختخواب بروید، در این حالت روگین به خوبی به پوست سر نفوذ نکرده و به صورت کامل خشک نشده و ممکن است مقداری از آن روی گردن و صورت بریزد و باعث رشد موهایی زائد در این نواحی شود. بنابراین برای جلوگیری از این کار، باید به شیوه درست که بیان شد، عمل نمایید.

لوسیون روگین

لوسیون روگین، برخلاف بسیاری از داروهای دیگر که از آن ها برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود، هیچ گونه عارضه ای را برای فرد به وجود نمی آورد. هم چنین استفاده از این محصول، تاثیر منفی روی فعالیت های هورمونی ندارد. بنابرین گزینه مناسبی برای درمان ریزش موها می باشد. تحقیقات نشان داده که استفاده از لوسیون های روگین، توانسته تا هشتاد درصد از ریزش موها جلوگیری کرده و باعث رویش مجدد موها شود. این دارو هم برای مردان وهم برای زنان مورد استفاده قرار می گیرد.

عوارض جانبی روگین

افرادی که داروی روگین را برای درمان موهای خود استفاده می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که پوست سرشان دارای زخم، بریدگی، آفتاب سوختگی و … نباشد زیرا در این صورت ممکن است عوارض و مشکلاتی را به دنبال داشته باشد. همچنین توجه نمائید که از این محصول فقط روی پوست سر استفاده می شود، زیرا در صورتی که در قسمت های دیگر بدن مالیده شود باعث رشد موهای زائد می شود. هم چنین در این دارو سمی موجود است که پس از مالیده شدن به سایر قسمت های بدن، توسط بدن جذب خواهد شد. هنگام استفاده از روگین، استفاده از سایر داروهای موضعی پیشنهاد نمی شود مگر آن که با مشورت پزشک باشد.

از آن جایی که روگین یک نوع داروی موضعی است و مصرف خوراکی ندارد، بنابراین برای فرد خطری را به وجود نمی آورد. ممکن است روگین برای بعضی از افراد عوارض جانبی از قبیل سوزش، خارش یا قرمزی در نواحی تحت درمان، داشته باشد. معمولا استفاده از روگین عوارض شدیدی برای فرد به وجود نمی آورد، ولی اگر فرد در طول درمان عوارضی مانند تنگی نفس، درد سینه، سرگیجه، تورم دست یا پا و… داشته باشد، باید مصرف این نوع محصول را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کند. خانم های باردار نیز باید با مشورت پزشک معالج خود، از لوسیون های روگین استفاده نمایند.

کلام آخر:

روگین یک داروی موضعی است که افراد از این دارو برای درمان ریزش مو و رویش مجدد مو استفاده می کنند. این محصول مورد تایید ایالات متحده آمریکا و بسیاری از متخصصان قرار گرفته که امروزه در سراسر جهان بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند. روگین از ماده ای به نام ماینوکسیدیل تهیه شده  است. ماینوکسیدیل باعث می شود که رگ های خونی گشاد شوند. هم چنین تاثیر فوق العاده ای در جلوگیری از ریزش موها دارد. روگین در انواع مختلفی تولید و در اختیار عموم قرار گرفته است. برای آن که روگین بتواند در رویش مجدد موها و جلوگیری از ریزش موها موثر واقع شود، باید از این محصول به صورت مداوم و منظم استفاده کرد تا نتیجه مورد نظر که درمان ریزش مو و رویش جدید موها است، حاصل شود. برای بهتر نتیجه گرفتن در استفاده از روگین، پیشنهاد می کنیم با یک متخصص پوست و مو مشورت نمائید.

امیدواریم از مطالعه مقاله درمان ریزش مو با روگین در سایت درمان طب استفاده لازم را برده باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط