درمان طب
درمان طب

تفاوت چاقی و اضافه‌وزن/ معرفی ترازوهای دیجیتال:

با سنجش شاخص توده بدن(BMI) می‌توان تشخیص داد که فرد دچار اضافه‌وزن شده‌است یا خیر این شاخص با تقسیم وزن بدن برحسب کیلوگرم بر مجذور قد برحسب متر به دست می‌آید درصورتی‌که BMI بیش‌از ۲۵کیلوگرم بر مترمربع باشد فرد دارای اضافه‌وزن است این در حالی است که BMIبیش‌از سی کیلوگرم بر مترمربع به‌معنای چاقی فرد است به‌عنوان مثال:
فردی که قد ۱ متر و۶۰سانتی دارد ودارای وزن۷۰KGمی باشدBMIوی به روش زیر محاسبه می شود:
۱.۶×۱.۶=۲/۵۶
۷۰تقسیم بر ۲/۵۶ برابر۲۷/۳۴
یعنی BMIاین فرد۲۷/۳۴ است وبه این معنی است که این فرد حدود بیشتراز ۲BMI اضافه وزن دارد.
بیماری‌های قلب و عروق دیابت ازدیاد فشارخون سنگ کیسه صفرا نقرس آرتروز و سرطان‌های سینه روده بزرگ و پروستات از عوارض چاقی محسوب می‌شوند همچنین میزان بستری‌شدن افراد چاق در بخش‌های مختلف بیمارستان و نیز زمان لازم برای بهبود کامل آنان بسیار متفاوت با سایر گروه‌ها می‌باشد چاقی مفرط موجب بیماری‌های روحی‌روانی نظیر افسردگی دوری از اجتماع کاهش اعتمادبه‌نفس و سرخوردگی می‌شود. در دوران کرونا چاقی و عوارض آن در اجتماع نمود بیشتری پیدا کرده‌است.
ترازوهای دیجیتال:
ترازوهای دیجیتال با استفاده از قد؛ سن و جنس افراد می‌توانند ارزیابی ساختار بدن و محاسبه اتوماتیک چربی بدن آب بدن توده ماهیچه توده استخوان شاخص توده بدن و سرعت متابولیسم را به ما ارائه کنند. این ترازوها برای افرادی که مایل به آگاهی یافتن از ساختار دقیق بدن خود شامل وزن چربی و آب بدن می‌باشند مناسب است.
آگاهی از ساختار بدن؛ ما را در انتخاب رژیم غذایی و فعالیت فیزیکی مناسب به‌منظور بهینه‌سازی کیفیت زندگی یاری می‌نماید این ترازوها گاهی دارای ۱۰ حافظه یا بیشتر و دارای صفحه نمایش بزرگ می‌باشد.

شما می توانیدانواع ترازوها را درفروشگاههای سراسر ایران در سایت درمان طب پیدا کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *