درمان طب
درمان طب

بیماری آسم؛و دستگاه نبولایزر برای بیماریهای تنفسی:


کلمه آسم(asthema) از زبان یونانی گرفته‌شده و به‌معنای تنگی نفس است.آسم یک بیماری مزمن است که در اثر تورم لوله‌های تنفسی به وجود می‌آید و با درمان؛ این تورم تنگی نفس نیز از بین می‌رود با استفاده از داروهای تجویزشده توسط پزشک متخصص می‌توان این عارضه را تسکین داد.کنترل آسم آسان نیست بلکه احتیاج به درمان مداوم دارد که ممکن است سال‌ها طول بکشد و حتی در برخی از موارد تمام عمر به درازا می‌کشد .
دلایل عارضه آسم هنوز به‌طور دقیق تشخیص داده نشده‌است اما مشخص است که عفونت‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا و استنشاق مواد شیمیایی در محیط کار و انرژی و هیجانات و خندیدن و گریه کردن شدید آن را تشدید می‌کند.
بر اساس مطالعات انجام‌شده این بیماری در کشور ما تقریباً در بین ده درصد مردم شایع است و به‌طورکلی در جهان حدود سیصد میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند آمار شیوع آسم در کشور ما بین پنج تا پانزده درصد است و مجموعاً شش میلیون نفر در ایران آسم دارند. بیماری‌های تنفسی با استنشاق دارو و رسیدن آن به نایژه ها و ناحیه شش‌ها درمان می‌شوند در مقایسه با دستگاه‌های بخور و یا پودر خشک دستگاه نبولایزر دارای تاثیرگذاری بیشتری بوده و عوارض کمتری در پی دارد به این صورت که دارو به‌طور یکسان در سراسر مجرای تنفسی پخش‌شده و تأثیر درمان را به حداکثر می‌رساند.
نبولایزرها بر خلاف دستگاه‌های بخور و پودر خشک عوارض جانبی درمان را به حداقل رسانیده و میزان داروی باقیمانده در دهان را کاهش می‌دهد با استفاده از ملاحظات مجرای تنفسی مرطوب شده و استنشاق دارو آسان‌تر خواهد بود.
بنابراین نبولایزرها برای درمان بیماران تنفسی مزمن مثل آسم شامل کودکان و بزرگسالان مناسب است.

شما می توانیدانواع نبولایزر را درفروشگاههای سراسر ایران در سایت درمان طب پیدا کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *